ساخت یادمان‌های شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

رمضانپور ساخت یادمان‌های شهدا توسط شهرداری رشت را حرکتی ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، « احمد رمضانپور نرگسی» امروز(دوشنبه،۳ خرداد) در مراسم رونمایی از المان شهدای گمنام مسکن مهر رشت با بیان اینکه ساخت المان‌ها و یادمان‌های شهدا توسط شهرداری رشت حرکت بسیار ارزشمندی است گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه درس بزرگ شهدای  اسلام و انقلاب است که باید این مهم تحقق یابد.

 

رییس شورای شهر رشت ساخت یادمان‌های شهدا را گامی مهم در جهت تحقق این امر دانست و افزود: افتتاح یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت نمونه‌ای از این مهم است که با همت شهرداری رشت به ثمر نشست.
 
وی با تاکید بر الگوپذیری از شهدا در جامعه اظهار کرد: باید شهدا را در همه امور الگوی خود قرار دهیم که این الگوپذیری برای مسئولان بیشتر بوده و رسالت سنگینی دارند و با یاد و نام شهدای اسلام و انقلاب برای خدمتگذاری به مردم حاضر شوند.
 
رمضانپور با بیان اینکه رزمندگان غیور ایران اسلامی با پشتیبانی مردم ولایتمدار نگذاشتند حتی وجبی از خاک میهن به دستان ناپاک دشمن بیفتد اظهارداشت: اعلام رژیم بعث عراق به عنوان متجاوز در هشت سال جنگ تحمیلی توسط سازمان ملل متحد اثبات مظلومیت ایران اسلامی است. دشمن از تمام ابزارها علیه ما استفاده کرد اما مقاومت جانانه رزمندگان فداکار ما در نبرد هشت ساله، ایران اسلامی را سرافراز کرد.
 
 
* مقاومت و ایستادگی تنها راه پیروزی در برابر دشمن
حجت الاسلام «علی اصغر جهانی» نیز در این مراسم گفت: شهدای گرانقدر اسلام و انقلاب هم عزت دنیا و هم عزت آخرت را از خداوند بزرگ دریافت کردند بنابراین آنان با سایر مردم از حیث مقام و منزلت فرق‌های بسیار زیادی دارند.
 
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان گیلان تاکید کرد: اگر مؤمنان و مسلمانان درصدد عزت مملکت اسلامی و پیروزی هستند راهی به جز مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن ندارند.
 
گفتنی است، المان شهدای گمنام مسکن مهر رشت متعلق به شهید ۲۵ساله عملیات کربلای ۴و شهید ۱۹ساله عملیات بدر است که در تاریخ ۱۲اسفند سال ۹۵در این مکان به خاک سپرده شدند.
 
 
کد خبر 1059766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha