روند ابتلا به بیماری در این استان کاهشی شده است

ابول نژادیان از بستری یک هزار و ۱۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های سطح خوزستان خبر داد و گفت: خوشبختانه روند ابتلا به بیماری در این استان کاهشی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «فرهاد ابول نژادیان» ظهر امروز (دوشنبه ۳ خرداد) در بیست و ششمین آیین پویش «ره سلامت» که با حضور وزیر بهداشت، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و مسئولان برگزار شد اظهار کرد: از اینکه در کلان منطقه چهار کشور دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه ارتقا پیدا کرد بسیار خورسند و خوشحال هستیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: امروز بخشی از طرح‌های استان خوزستان به بهره برداری خواهد رسید. متاسفانه پیک کرونای انگلیسی برای استان خوزستان بسیار سنگین بود و اگر حمایت‌های وزارت بهداشت نبود در این زمینه دچار بحران می‌شدیم.

 

وی به کاهش میران مرگ و میر در استان خوزستان اشاره کرد و ابراز داشت: اینک که میزان مرگ و میر در استان کاهش یافته این مهم با تلاش و مجاهدت مدافعان سلامت در خط مقدم جبهه مبارزه با بیماری کووید ۱۹ محقق شده است.

 

ابول نژادیان از بستری ۱۱۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های سطح استان خوزستان خبر داد و گفت: خوشبختانه روند ابتلا به بیماری در این استان روزهای کاهشی را سپری می‌کند.

 

«شکرالله سلمان زاده»  اولویت مبارزه با بیماری کرونا را یکی از اهداف مهم این آیین دانست و اظهار کرد: ما توسعه مراکز درمانی را فراموش نکرده ایم؛ استان خوزستان طولانی‌ترین دوره ابتلا را سپری کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان، افزود: ۱۳۰ روز از آخرین پیک کرونا در استان خوزستان می‌گذرد، اما هیچگاه دست از تلاش برنداشتیم و همواره در خط مقدم با این ویروس مبارزه خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی آبادان به عنوان تنها دانشکده‌ای که در مناطق آزاد وجود دارد می‌تواند نخستین منطقه آزاد علمی کشور نیز شود، تصریح کرد: امیدواریم با تبدیل دانشکده به دانشگاه این امر مهم به زودی اتفاق بیافتد.

 

کد خبر 1059770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha