آمادگی ایجاد فضایی علمی در زمینه علوم پزشکی   در منطقه آزاد اروند را داریم

نمکی با بیان اینکه در زمینه علوم پزشکی آمادگی ایجاد یک فضای علمی را در منطقه آزاد اروند داریم گفت: کمک می کنیم گام‌های موثری در این راستا در این منطقه برداشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سعید نمکی» ظهر امروز (دوشنبه ۳ خرداد) در بیست و ششمین آئین پویش «ره سلامت» و بهره برداری از چندین پروژه پروژه بهداشتی، درمانی و عمرانی در استان خوزستان که در سالن ۲۰۰ نفره منطقه آزاد اروند برگزار شد، ضمن تبریک تبدیل شدن دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه اظهار کرد: این کمترین هدیه ای است که به مردم خوب و مقاوم این منطقه تقدیم می کنیم.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ویروس هندی و آفریقایی کرونا به راحتی می توانند وارد کشور شوند افزود: مرزهای دریایی باید کنترل شده و نمونه گیری از خدمه کشتی ها با دقت انجام شود.

 

وی تصریح کرد: موضوع کنترل کشتی ها در استان خوزستان باید جدی گرفته شود تا از ورود ویروس هندی و آفریقایی کرونا جلوگیری شود.

 

نمکی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد و ادامه داد: باید به گونه‌ای مراقبت کنیم که فضا برای حضور مردم در انتخابات مهیا شود لذا از فرمانداران و ائمه جمعه تقاضا می کنم در اجرای پروتکل های بهداشتی سختگیرانه تر عمل کنند تا موضوع کرونا در انتخابات اثرگذار نباشد.

 

وی عزت جمهوری اسلامی ایران را در حضور حداکثری مردم در انتخابات دانست و خاطر نشان کرد: باید تمام تدابیر لازم در این خصوص انجام شود.

 

وزیر بهداشت به توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: در زمینه علوم پزشکی آمادگی ایجاد یک فضای علمی را در منطقه آزاد اروند داریم و کمک می کنیم گام‌های موثری در این راستا در این منطقه برداشته شود و به محض بازگشت از سفر، اعتبار لازم برای راه اندازی بخش دیالیز و سرطانی بیمارستان خرمشهر در نظر گرفته می شود.

 

وی از پیگیری برای رفع مشکلات و کمبودهای بیمارستان طالقانی آبادان خبر داد و عنوان کرد: در این زمینه نیز پس از بازگشت به تهران پیگیر مسائل و مشکلات این بیمارستان خواهم بود.

 

نمکی آبادان، خرمشهر و استان خوزستان را با دیگر نقاط کشور متفاوت دانست و تاکید کرد: خوزستان باب الشهدا است و به گردن همه ما و نسل‌های آینده حق بسیاری دارد، دفاع مقدس درس‌های بزرگی به ما آموخت و ما یاد گرفتیم که می‌شود با ایمان، تقوا و عشق برای دفاع از وطن با حداقل‌ها در مقابل حداکثر‌ها ایستاد و پیروز شد.

 

وی اذعان کرد: در دفاع از وطن و آرمان‌های انقلاب ما همه در کنار هم هستیم، آموختیم که تنها بسیجی وار و با انقلابی بودن میتوان کشور را مدیریت کرد.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما در اوج تحریم‌های ظالمانه بودیم و همه راه‌ها را به روی ما بسته بودند، اما همه در کنار هم قرار گرفتیم و باز هم حماسه دوران دفاع مقدس تکرار شد ابراز کرد: ثابت کردیم که می‌شود دست خالی هم با این ویروس مبارزه کرد، امروز مژده می‌دهم که ما در عرصه واکسن کرونا، طبق قولی که دادیم در خرداد ماه واکسن ایرانی را به کار خواهیم گرفت و ثابت می‌کنیم که در میدان واکسن نیز پیروز شده ایم.

 

وی از زمین گیر شدن ویروس انگلیسی کرونا در خوزستان خبر داد و اضافه کرد: اکنون نه تنها بیمار مبتلا به کرونا در پشت در‌های بیمارستان نمانده است بلکه هیچ مورد اورژانسی و یا بیماران نیازمند آی سی یو را مشاهده نکردیم که سردرگم باشد.

 

نمکی با بیان اینکه ما مدیون شهدا و خانواده‌های آنان هستیم یاد آور شد: امروز ما در مدیریت کرونا در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم، موج چهارم کرونا گر چه بیماران بسیاری داشت، اما میزان مرگ و میر ما کمتر از پیک‌های قبل بود.

 

کد خبر 1059772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha