خیابان های  خرمشهر صدای مظلومیت این شهر را می رساند/ تلاش ناکام دشمن برای بازپس‌گیری خرمشهر

حجت الاسلام حسن زاده گفت: خرمشهر پیش از جنگ تحمیلی باتوجه به خطوط ارتباطی که داشت از اهمیت بالایی برخوردار بود، اما اکنون متاسفانه وضعیت اسفناکی دارد؛ نیازی نیست به اطراف خرمشهر نگاهی کنیم خیابان های خرمشهر صدای مظلومیت این شهر را می رساند.

«حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، ضمن گرامیداشت سوم خرداد ماه و سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: سوم خرداد در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس روز بسیار ارزشمند و مهمی است.

 

استاد حوزه های علمیه خوزستان افزود: پس از عملیات های همچون ثامن الحجج، طریق القدس و فتح المبین که آبادن و برخی شهرهای دیگر از محاصره نجات یافتند عملیات الی بیت المقدس از اهمیت دوچندانی برخوردار بود افزود: با توجه به موقعیت خرمشهر و اهمیت آن برای دشمن بعثی لازم بود که هرچه سریع‌تر از دست دشمن نجات یابد که به لطف خدا و تلاش رزمندگان اسلام این اتفاق صورت گرفت.

 

وی با بیان اینکه دشمن بعثی همه توان خود را برای حفظ خرمشهر به کار گرفته بود اضافه کرد: در این عملیات تعداد بسیاری از رزمندگان اسلام به درجه شهادت و جانبازی نائل آمدند، آزادسازی خرمشهر پیروزی بزرگ و راهبردی در طول هشت سال دفاع مقدس بود که دشمن پس از آن نتوانست قدمی از پیش بردارد.

 

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به فاصله زمانی سلسله های انجام شده عنوان کرد: اگر کارشناسان نظامی با دقت به این عملیات که در پی عملیات های ثامن الحجج، طریق القدس و فتح المبین صورت گرفت توجه کنند می بینیم که تجهیز و آماده سازی رزمندگان برای چنین عملیاتی در این فاصله زمانی کم کاری دشوار بود اما به لطف و تلاش رزمندگان این کار صورت گرفت.

 

وی با اشاره به مقاومت 29 روزه مردم خرمشهر در روزهای ابتدای جنگ تحملی تصریح کرد: آن چیزی که از فتح خرمشهر اهمیت بالاتری دارد مقاومت جانانه مردم خرمشهر در روزهای ابتدای جنگ تحمیلی است، می دانیم که دشمن براساس تصورات خود یک روزه می خواست خوزستان را تصرف کند اما مقاومت دلاور مردان و زنان خرمشهری مانع از این تصورات شد.

 

استاد حوزه علمیه خوزستان در ادامه به مضوع بازسازی خرمشهر پس از جنگ تحمیلی اشاره کرد و ادامه داد: خرمشهر پیش از جنگ تحمیلی باتوجه به خطوط ارتباطی هوایی، زمینی و دریایی که داشت از اهمیت بالایی برخوردار بود و میزان قابل توجهی اشتغالزایی در برداشت، اما اکنون متاسفانه وضعیت اسف ناکی را می گذراند؛ نیازی نیست به اطراف خرمشهر نگاهی کنیم خیابان های معمولی خرمشهر صدای مظلومیت این شهر را می رساند.

 

وی یاد آور شد: امیدوار هستیم که با رویکار آمدن یک دولت جوان انقلابی بخش قابل توجهی از مشکلات استان خوزستان به ویژه شهر خرمشهر رفع شود.

 

کد خبر 1059780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha