همجواری با کشور عراق می تواند در گسترش گردشگری سلامت تاثیرگذار باشد

گروسی با بیان اینکه همجواری با کشور عراق می تواند در گسترش گردشگری سلامت تاثیرگذار باشد گفت: ما می توانیم در رشته‌های پزشکی مرجعی برای کشورهای همسایه شویم چراکه بندهای ۱۱ و ۱۲ اقتصاد مقاومتی بر افزایش انتقال فناوری تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند «حسین گروسی» ظهر امروز (دوشنبه 3 خرداد) در بیست و ششمین آئین پویش ره سلامت و بهره برداری از 18 پروژه عمرانی، بهداشتی و درمانی در جنوب غرب خوزستان که با حضور وزیر بهداشت در سالن 200 نفره منطقه آزاد اروند برگزار شد، با تاکید بر توجه ویژه به گردشگری سلامت در شهرهای آبادان و خرمشهر اظهار کرد: منطقه آزاد اروند به لحاظ امکانات پزشکی ظرفیت تبدیل شدن به قطب درمانی کشورهای منطقه را دارد که خوشبختانه با ارتقای دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه گام بلندی به سوی علمی شدن این منطقه برداشته شد.

 

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند ایجاد همدلی و وحدت بین همه مسئولان منطقه و استان را گام بعدی این منطقه دانست و افزود: باید در این راستا همه تلاش کنند تا این مهم در منطقه آزاد اروند صورت گیرد چراکه برای ارتقای هر چه بیشتر منطقه و خدمت بهتر به مردم همه باید یکدل و منسجم باشند.

 

وی تبدیل منطقه آزاد اروند به منطقه آزاد علمی را ضروری دانست و تصریح کرد: علمی شدن این منطقه باعث می‌شود تا دانشگاه‌های خارجی با دانشگاه علوم پزشکی آبادان همکاری بیشتری داشته باشند و در منطقه حضور تاثیرگذاری پیدا کنند.

 

گروسی با بیان اینکه در رشته‌های پزشکی ارتباط ارگانیک بین علم و عمل وجود دارد عنوان کرد: منطقه علمی می تواند دانشجویان خارجی را جذب ‌کند و سبب رونق علمی در منطقه ‌شود.

 

وی اضافه کرد: ما می توانیم در رشته‌های پزشکی مرجعی برای کشورهای اطراف شویم چراکه بندهای 11 و 12 اقتصاد مقاومتی بر افزایش انتقال فناوری تاکید دارد.

 

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند به همجواری این منطقه با کشور عراق اشاره کرد و یاد آور شد: همجواری منطقه آزاد اروند با کشور عراق می‌تواند در گسترش گردشگری سلامت نیز تاثیرگذار باشد.

 

کد خبر 1059812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha