حماسه سوم خرداد هیمنه استکبار جهانی را در هم شکست

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر هیمنه استکبار جهانی را در هم شکست گفت: نقش جهاد و شهادت در تاریخ انقلاب اسلامی ایران پررنگ بوده و این راه نه تنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی متوقف نشد بلکه پرشورتر ادامه پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد» ظهر امروز (دوشنبه ۳ خرداد) در آئین افتتاح پایگاه مقاومت بسیج شهید ابومهدی المهندس فرودگاه بین المللی آیت الله جمی (ره) آبادان و یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس در این فرودگاه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، آزادی خرمشهر را عاملی برای شکست هیمنه استکبار جهانی دانست و اظهار کرد: آزادی خرمشهر سرآغاز پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلامی در هشت سال دفاع مقدس بود و حماسه سوم خرداد هیمنه استکبار جهانی را شکست داد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا را عامل تعالی و پویایی نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و اضافه کرد: شهدا انسان‌هایی شجاع، پرتلاش و خستگی‌ناپذیر بودند و تا به هدف نمی رسیدند، دست از تلاش بر نمی‌داشتند بنابراین ضروری است تا این ویژگی به عنوان الگویی برای نسل جوان و نوجوان ما تبیین شود.

 

وی با بیان اینکه هر چه نام و یاد شهدا در جامعه پررونق‌تر و پررنگ‌تر باشد قطعاً نسل جوان و دانش‌آموز ما بیشتر با ایثار، فداکاری و شجاعت رزمندگان آشنایی پیدا خواهند کرد افزود: اقتدار و عظمت نظام اسلامی مرهون خون پاک شهدا است، لذا نقش جهاد و شهادت در تاریخ انقلاب اسلامی ایران پررنگ بوده و این راه نه تنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی متوقف نشد بلکه پرشورتر ادامه پیدا کرد.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به در پیش‌ رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در کشور خاطر نشان کرد: مردم با حضور حداکثری در پای صندوق‌های اخذ رای سرنوشت خود و کشور را به بهترین نحو باید رقم بزنند.

 

در ادامه «حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور» با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر عنوان کرد: امروز به همین مناسبت در منطقه مراسم و برنامه‌های متنوع بسیاری با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

 

امام جمعه آبادان ابراز کرد: از جمله این برنامه‌ها می توان به افتتاح پایگاه بسیج ابومهدی المهندس در فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان اشاره کرد و با توجه به اینکه آخرین محل تشییع این شهید بزرگوار قبل از انتقال به عراق در آبادان و خرمشهر بود این فرصت را غنیمت شمردیم تا پایگاه بسیج فرودگاه به نام این شهید والامقام مزین شود.

 

وی اذعان کرد: این شهید بزرگوار در طول دوران دفاع و مقاومت هم در ایران و هم در دیگر نقاط جهان در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر مسلمانان و رزمندگان بود.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور، نامگذاری پایگاه مقاومت بسیج فرودگاه آبادان به نام شهید ابومهدی المهندس را نشانه‌ای از همبستگی مردم و به ویژه شیعیان در ایران و عراق دانست و یاد آور شد: به امید اینکه جوانان ما چه در اینجا و چه در هر کجای جهان از شهدا بیاموزند و آنها را الگوی خود قرار دهند.

 

کد خبر 1059816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha