مقاومت مردم خوزستان برای جمهوری اسلامی به یک فرهنگ تبدیل شده است

نمکی با بیان اینکه امروزه مقاومت مردم خوزستان برای جمهوری اسلامی به یک فرهنگ تبدیل شده است گفت: فرهنگ مقاومت در همه ابعاد از جمله مبارزه با کرونا نیز مشهود است و قطعا با بهره گیری از آموزه های دفاع مقدس و با همدلی و وفاق بر کرونا فائق خواهیم آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «سعید نمکی» عصر امروز (دوشنبه ۳ خرداد) در آیین بهره برداری از چهار پروژه بهداشتی و درمانی در دزفول و ۲ پروژه در اهواز و الوارگرمسیری که به صورت ویدئوکنفرانس در سالن غدیر دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار شد اظهار کرد: در خرداد ماه اولین تزریق واکسن ایرانی کرونا در کنار واکسن های وارداتی انجام خواهد شد و برنامه‌ریزی شده تا پایان خردادماه واکسیناسیون گروه های آسیب پذیر شامل افراد بالای ۶۵ سال، بیماران خاص و بیماران صعب العلاج به طور کامل انجام شود.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه در تابستان واکسیناسیون عمومی با واکسن ایرانی آغاز می‌شود افزود: برآورد می‌شود که زودتر از آنچه که در سند ملی اشاره شده بتوانیم واکسیناسیون را به اتمام برسانیم تا اوضاع کرونا کمی بهتر شود.

 

وی اضافه کرد: ملت ایران تجربیات بسیار خوبی در زمینه مدیریت بیماری کرونا به دست آورده است، به گونه ای که بسیاری از کشورها خواستار استفاده از تجربیات ما هستند.

 

نمکی با اشاره به اوج فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه در شرایط کرونایی تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته دوران ساخت و ساز در حوزه  نظام سلامت در ایران بسیار بی سابقه بوده است.

 

وی عنوان کرد: سه هزار تخت آی سی یو به ظرفیت تخت های آی سی یو کشور در ایام کرونا اضافه شد و این در حالی است که تا پیش از این فقط هفت هزار و ۵۰۰ تخت آی سی یو در کشور وجود داشت.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه با همت همگانی هیچ بیمار غیرکرونایی در ایران بدون تخت آی سی یو نمانده است ابراز کرد: در ایام کرونا ۴۶۰ دستگاه اکسیژن ساز به ظرفیت بیمارستان های کشور اضافه شد و‌ همچنین هر ماه حدود یک هزار و ۳۰۰ تخت و در مجموع ۱۳ هزار تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی کشور اضافه شد.

 

وی با اشاره به افتتاح یک هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی طی یکسال اخیر در کشور اذعان کرد: این امر در تاریخ مملکت بی نظیر بوده و ناشی از لطف پروردگار و مقاومت ملت ایران است.

 

نمکی در ادامه با گرامیداشت چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری مردم دزفول بیان کرد: دزفول پایتخت ایستادگی و مقاومت است، مردم این شهرستان همچون کوه در مقابل دشمن ایستادند و آنها  مایوس و نا امید کردند.

 

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم ملت ایران با الگوبرداری از مقاومت دزفول همواره در  مقابل سختی ها و دشمنی ها مقاومت می کند ادامه داد: امروزه مقاومت مردم خوزستان برای جمهوری اسلامی به یک فرهنگ تبدیل شده است.

 

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه فرهنگ مقاومت در همه ابعاد از جمله مبارزه با کرونا نیز مشهود بود، به اشاره به حضور نظامییان، بسیجیان، روحانیت، هلال احمر و کنار مجموعه بهداشت و درمان در مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت:  قطعا با بهره گیری از آموزه های دفاع مقدس و با همدلی و وفاق بر کرونا فائق خواهیم آمد.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافعان سلامت یاد آور شد: در ایام کرونا سردارانی را در نظام سلامت از دست دادیم که هیچوقت جای آنان پر نخواهد شد و کارخانه تولید انبوه آنان را نمی توانیم راه اندازی کنیم.

 

کد خبر 1059855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha