خردادماه از بیشتر نیروگاه های برق‌آبی استفاد خواهد شد/ تغییر ساعات اداری در خوزستان

عبیات گفت: در جلسه ستاد مدیریت بحران مصوب شد برخی از واحدهای نیروگاه‌های زرگان و رامین که در حال تعمیرات اساسی هستند وارد مدار تولید برق شوند و در خردادماه از بیشتر نیروگاه‌های برق آبی استفاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «فاضل عبیات» عصر امروز (دوشنبه ۳ خرداد) در حاشیه نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی وفرماندهی عملیات توزیع برق، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل بارش های کم یک سال اخیر و محدودیت‌هایی که نیروگاه‌های برق‌آبی در سراسر کشور دارند پایش این مسئله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

معاون عمرانی استاندار خوزستان افزود: از مهم‌ترین مصوبات این جلسه این بود که تمام تلاش بر این امر متمرکز شود که در بخش مصرف خانگی هیچگونه قطعی برقی نداشته باشیم که این مهم ظرف ۲ روز آینده اجرایی خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: به دلیل مشکل پیش بینی نشده ای که در سراسر کشور ایجاد شد، مشکلی در روزهای گذشته صورت گرفت و اکثر نقاط کشور با بی‌برقی مواجه شدند که این موضوع در استان خوزستان به دلیل گرمای هوا بیشتر دیده می‌شود.

 

عبیات با بیان اینکه دستور استاندار خوزستان بر این بود که اگر قطعی برق باشد شامل منازل نشود عنوان کرد: بعضی از ظرفیت‌ها در استان خوزستان وجود دارند که باید تبدیل به فعل شوند به طور مثال نیروگاه‌هایی که در نزد شرکت نفت هستند می توانند 340 مگابایت تولید داشته باشند که در این جلسه مصوب شد این نیروگاه ها وارد مدار شوند.

 

وی تصریح کرد: در ارتباط با برخی از واحدهای نیروگاه های زرگان و رامین که در حال تعمیرات اساسی هستند مصوب شد تمام این واحدها وارد مدار تولید برق شوند و در خردادماه از بیشتر نیروگاه‌های برق‌آبی استفاد خواهد شد.

 

معاون عمرانی استاندار خوزستان در خصوص تغییر ساعات اداری در خوزستان یاد آور شد: بنا به دستور استاندار و مصوبه مدیریت بحران خوزستان ساعات شروع به کار ادارات از 7:30 الی 12:30 دقیقه خواهد بود، علاوه بر آن شرکت توزیع نیروی برق این امکان را دارد با اداراتی را که مصرف برق آنها به 10 درصد کاهش پیدا نکند برخورد کند.

 

کد خبر 1059887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha