استقبال مجمع مسلمانان اروپا از تحقیق دادگاه لاهه در مورد جنایت های اسرائیل

رهبران مسلمان در اروپا از تحقیقات دادگاه بین المللی کیفری در مورد جنایات اسرائیل علیه فلسطینی ها که در اوایل سال جاری در ماه مارس آغاز شد ، استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، رهبران مسلمان در اروپا از تحقیقات دادگاه بین المللی کیفری در مورد جنایات اسرائیل علیه فلسطینی ها که در اوایل سال جاری در ماه مارس آغاز شد ، استقبال کردند.

 

این گروه در بیانیه ای گفت: مجمع مسلمانان اروپا (EMF) از تحقیقاتی كه دادگاه بین المللی جنایی در لاهه در بهار 2021 در مورد جنایات اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطین آغاز كرده است ،استقبال می كند.

 

این گروه از جامعه جهانی خواست تا به جنایات اسرائیل را قبل از اینکه عواقب آن جبران ناپذیر شود ،پایان دهند.

 

مجمع مسلمانان اروپا در این باره گفت: ، بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل با آرزوی ماندن در قدرت به هر قیمتی فلسطین را درگیر فاجعه می کند .

 

این مجمع به نمایندگی از گروه اراده مسلمانان در بیش از 36 کشور اتحادیه اروپا گفت که قصد ندارد اجازه دهد رژیم صهیونیستی از زیر بار مسئولیت جنایت های خود شانه خالی کند.

 

در این بیانیه آمده است: مجمع مسلمانان اروپا معتقد است که نتانیاهو باید شخصا در قبال رفتار غیرانسانی با مردم فلسطین ، تعدی به حاکمیت آنها و هتک حرمت مقدسات اسلامی پاسخگو باشد.

 

از ماه گذشته به دلیل صدور رای دادگاه اسرائیل برای اخراج خانواده های فلسطینی از خانه هایشان در محله شیخ جراح در بیت المقدس تنش در سرزمین های فلسطینی افزایش یافت و اوضاع پس از حمله نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی و تعرض به نمازگزاران داخل آن بدتر شد.

 

این تنش ها به نوار غزه گسترش یافت و اسرائیل با حملات هوایی دست کم 248 فلسطینی از جمله 66 کودک و 39 زن را کشته و بیش از 1900 نفر را زخمی کرد.

کد خبر 1059908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha