ادبیات و فرهنگ مقاومت باید برای نسل های آینده حفظ شود

سردار نوعی اقدم خدمت به ملت به ویژه مردم خوزستان را افتخار بزرگی دانست و گفت: ادبیات و فرهنگ مقاومت باید برای نسل‌های آینده و همه آزادی خواهان و استکبار ستیزان حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سردار رحیم نوعی اقدم» شب گذشته در همایش میدان مقاومت که به مناسبت سالروز حماسه عظیم و غرور آفرین آزادسازی خرمشهر برگزار شد، مقاومت مردم آبادان و خرمشهر در دفاع مقدس را الگوی مقاومت جهانی دانست و اظهار کرد: این ادبیات و این فرهنگ را باید برای نسل‌های آینده و برای تمام آزادی‌خواهان و استکبار ستیزان و همه کسانی که در این جبهه ها ایستادگی می کنند، حفظ کرد.

 

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) افزود: به عنوان یکی از رزمندگان جبهه مقاومت در سوریه اعلام می‌کنم که همه مقاومت‌ها، قهرمانی‌ها و ادبیات مقاومت که ما امروز در عرصه جهانی و بین المللی در مقابل استکبار جهانی داریم و نیز مقاومتی که امروزه از سنگ به مقاومت موشک تبدیل شده ریشه در ادبیات مقاومت خوزستان، آبادان وخرمشهر قهرمان دارند.

 

وی با بیان اینکه خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر دین خود را در دفاع از کشور و حتی حرم اهل بیت (ع) ادا کرده اند ادامه داد: لذا این امر می‌طلبد که مسئولان بیش از پیش به فکر این منطقه باشند.

 

سردار نوعی اقدم نوکری و خدمت به ملت به ویژه مردم خوزستان را افتخار بزرگی دانست و تصریح کرد: مسئولان بدانند خدمت در خوزستان، آبادان و خرمشهر بسیار اهمیت دارد و من به عنوان یک برادر و رزمنده توصیه می‌کنم خدمتگزاری و نوکری به مردم خوزستان کمتر از جنگ و جهاد و عبادت‌های ما نیست.

 

وی همچنین با تاکید بر ضرورت مشارکت پرشور و حداکثری در انتخابات عنوان کرد: مشارکت در انتخابات اوج اقتدار نظام است، اگر اقتدار، استقلال، امنیت و رفاه می‌خواهیم باید دست به دست هم دهیم و با عزت برای تعیین سرنوشت خود پای صندوق‌های رای بیاییم تا با این اقدام تیری بر پیکر استکبار جهانی وارد کنیم.

 

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) خاطر نشان کرد: باید مشارکت در انتخابات در حد بالا و با عزت و اقتدار انجام شود.

 

«حسین گروسی» نیز رونق اقتصادی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر را مستلزم بررسی، رفع موانع تولید، واردات مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای تولیدی دانست و اظهار کرد: برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب رفع موانع تولید لازم است اما در مناطق آزاد موانع زیادی برای تحقق آن وجود دارد و دست‌هایی در کار است تا این مهم در این مناطق رونق و تحقق نیابند.

 

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند افزود: باید کمک کنیم این موانع زودتر برطرف و برداشته شود و در این راستا خوشبختانه ارتباط خوبی با مجلس شورای اسلامی برقرار شده و امیدواریم از طریق دبیرخانه مناطق آزاد مسائل و مشکلات موجود برطرف شود.

 

وی با اشاره به ارتقای دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه تصریح کرد: ارتقای دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه حدود پنج سال به طول انجامید و یکی از موانع رفع شده در راستای محرومیت زدایی در آبادان و خرمشهر همین ارتقای دانشکده به دانشگاه بود که به گفته وزیر بهداشت این دانشگاه نه تنها ارتقا پیدا کرد بلکه می‌تواند سالانه پنج هزار دانشجوی خارجی از کشورهای عراق و کویت را جذب کند و در نهایت به منطقه آزاد علمی و دانشگاهی و راه‌اندازی دانشگاه‌های متعدد در این منطقه اقدام شود.

 

گروسی اجرای قوانین سرزمین اصلی در آبادان و خرمشهر را یکی از مشکلات اساسی موجود در منطقه آزاد اروند عنوان کرد و یاد آور شد: اجرای قوانین سرزمین اصلی همچون ثبت سفارش، مالیات ارزش افزوده و ممنوعیت ورود کالا به منطقه آزاد مانعی بزرگ برای درآمد و اشتغال در این منطقه است.

 

کد خبر 1059911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha