تجسم پیروزی مقاومت در قاب هنرکاریکاتور

کاریکاتوریست های کشورهای عربی با ترسیم کاریکاتورهایی به نشانه پیروزی غزه و شکست رژیم صهیونیستی از ملت فلسطین حمایت کردند.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: درحالی جهان به نتیجه آتش بس بین اشغالگران اسرائیلی و مقاومت فلسطین در غزه می نگرد که کاریکاتوریست ها فرصتی را برای بیان خوشحالی شان از پیروزی غزه و شکست اشغالگران در جنگ با فلسطینی ها پیدا کردند.

 

با ادامه جشن ها در خیابان فلسطینی، کاریکاتوریست ها ماموریت جدید خود برای مشارکت در جشن های مردم عرب به مناسبت این پیروزی که در شبکه های اجتماعی نیز انعکاس گسترده ای داشت، پیدا کردند.

 

گروهی از هنرمندان کشورهای عربی کاریکاتوریست هایی را به مناسبت پیروزی فلسطینی ها و شکست صهیونیست ها منتشر کردند. کاریکاتور «محمد عبداللطیف» هنرمند قطری یکی از این کاریکاتورهای تاثیرگذار است.

این کاریکاتوریست که در روزنامه الرایه قطر کار می کند، در صفحه توئیتر خود کاریکاتوری یک مبارز فلسطینی را نشان می دهد که یک سرباز اسرائیلی را که با لباس نظامی به تن دارد، روی زمین می کشد. این سرباز اسرائیلی با لهجه فلسطینی می گوید:"سیب و أنا أسیب».

 

کاریکاتوریست های قطری مانند «عبدالعزیز صادق» کاریکاتوریست روزنامه الشرق قطر که کاریکاتوری از قدرت مقاومت فلسطین منتشر کرده است، در این نبرد شرکت کردند.

روزنامه الشرق در صفحه توئیتر خود، کاریکاتوری از راشد الکواری، هنرمند قطری منتشر کرد. انتشار این کاریکاتور همزمان با آغاز آتش بس و توقف درگیری بین غزه و اشغالگران اسرائیلی انجام شد. این کاریکاتور درباره غزه و کرامت عربی است.

روزنامه الوطن قطر همچنین کاریکاتوری از سلمان المالک منتشر کرد. این کاریکاتور ارتش صهیونیستی را به شکل سربازی نشان می دهد که مانند سنگ درحال سقوط است و نوشته شده است" اسطوره ارتش شکست ناپذیر".

در همین حال، روزنامه الرای کویت نیز کاریکاتوری را منتشر کرد که در آن یک جوان فلسطین علامت پیروزی را بالا برده است و در دستش سنگ است. او می گوید: " 73 سنة وأنتو بدكم تحرروا فلسطين بالكلام"(73 سال می خواهید فلسطین را با کلمات آزاد کنید."

روزنامه الجریده کویت نیز کاریکاتوری منتشر کرده است که دست یک مبارز به علامت پیروزی نشان داده می شود و دست دیگر سنگ مقاوم را چنگ زده است.

«محمد ثلاب» هنرمند کویتی نیز نقاشی از یک فلسطینی معلول که روی صندلی چرخدار است و با سنگ دربرابر اشغالگران مقاومت می کند و حاکمی که تاج بر سردارد، پشت آن پنهان شده است، ترسیم کرده است.

«امیه جحا» هنرمند فلسطینی  انتشار یک مجموعه کاریکاتور از فلسطین را ادامه داده است. برخی از آنها بیانگر پیروزی مقاومت در غزه است.

جحا در صفحه توئیتر خود کاریکاتوری را با عنوان "2 صبح به وقت مقاومت» منتشر کرد. این کاریکاتور فلسطینی هایی را نشان می دهد که پرچم فلسطین در غزه را به اهتزاز درآوردند.

 

وی کاریکاتور دیگری را منتشر کرد که در آن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را نشان می دهد که در حال فرار با یک قایق از غزه به سمت سرزمین اشغالی 48 است.

امانی العلی، هنرمند سوری نیز کاریکاتوری از حامیان عادی سازی منتشر کرد که رژیم صهیونیستی به دلیل مقاومت غزه درحال سقوط است.

«عبدالرحمن حسین» هنرمند اردنی نیز کاریکاتوری را منتشر کرد. این کاریکاتور از مقاومت فلسطین در کنار پرچم فلسطین ایستاده است و در کنار آن یک جنگنده اسرائیلی که روی زمین منهدم شده است، قرار دارد.

 

«عماد حجاج» هنرمند اردنی نیز کاریکاتوری از غزه منتشر کرد که جایی که یک شهروند فلسطینی با علامت پیروزی روی دیوارهای ویران شده ایستاده است.

 

کد خبر 1059965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha