مجلس از توضیحات   وزیر علوم قانع نشد/غلامی کارت زرد گرفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر علوم در مورد علت تضعیف و ناکارآمدی موسسات آموزشی و دانشگاه ها در غیر از مراکز استان ها قانع نشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی شبستان،در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (4خرداد)مجلس شورای اسلامی  سوال روح الله عباس پور نماینده بوئین زهرا و آوج از منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  در مورد علت تضعیف و ناکارآمدی موسسات آموزشی و دانشگاه ها در غیر از مراکز استان ها  مطرح شد .

پس از پاسخ های وزیر ،نماینده سوال کننده اعلام کرد که از پاسخ ها قانع نشده است و نیاز به رای مجلس است،نمایندگان نیز با 52 رأی موافق، 153 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از مجموع 253 نماینده حاضر اعلام کردند که از پاسخ ها قانع نشده اند.

روح الله عباسپور در توضیح سوال خود گفت:آقای وزیر  طبق ماده 28 قانون ششم توسعه انحلال و ادغام موسسات صرفا باید با تصمیم مجلس باشد لذا باید پاسخ دهید تضعیف دانشگاه‌های شهرستان‌ها آیا مصوبه مجلس را داشته است،شما بحث ساماندهی دانشگاه‌ها را بهانه کردید و دست به نابودی دانشگاه شهرستان‌ها زده‌اید و به نوعی این دانشگاه‌ها را قربانی دانشگاه‌های مراکز استان کرده‌اید که این رویه در مواد 65، 64 و 66 برنامه ششم توسعه وجود ندارد.

نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر به دنبال ساماندهی دانشگاه‌ها هستید، چرا به سراغ دانشگاهی مانند فنی و مهندسی بوئین‌زهرا رفتید که 3 هزار دانشجو دارد؛ 8 رشته از 16 رشته این دانشگاه را ملغی کردید و اکنون بسیاری از این دانشجویان را به دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) سوق می‌دهید در صورتی که بسیاری از آنها شرایط رفتن به این دانشگاه را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه شعار اصلی انقلاب عدالت است،گفت: عدالت بر اساس توسعه متوازن محقق می‌شود و این در حالی است که نظام آموزشی محور توسعه و رشد به شمار می رود.موضوع ساماندهی دانشگاه‌ها بر اساس آمایش سرزمین از سال 94 انجام شده و این در حالی است که شورای انقلاب فرهنگی در سال 99 اجازه برخی از اقدامات را داده است؛ اگر به دنبال ساماندهی هستید چرا به دنبال دانشگاه‌هایی نرفتید که کمتر از صد نفر در فاصله 6 کیلومتری دانشگاه بوئین‌زهرا قرار دارند.

کد خبر 1059970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha