استقرار ۷۱ شعبه اخذ رای در شهرستان خوسف

آخوندی گفت: ۷۱ شعب اخذ رای در شهرستان خوسف آرای مردم را در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در روز ۲۸ خرداد جمع آوری خواهند کرد.

«محمدعلی آخوندی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خوسف، اظهار کرد: بر اساس تقویم انتخابات چیزی که برای شهرستان خوسف مشخص است این است که جلسات هیئت اجرایی شهرستان خوسف برگزار و کاندیداها در موعد خودش مشخص و به هیئت نظارت بخش و شهرستان اعلام و بررسی هایی انجام شده است و تعدادی هم در این چرخه رد صلاحیت شده اند.

 

فرماندار خوسف ادامه داد: این افراد می توانند در خصوص رد صلاحیت خود در شهرستان اعتراض کنند، که طبق روند انتخاباتی چرخه تایید صلاحیت در دستور کار است؛ همچنین احراز صلاحیت داوطلبین در هیئت نظارت شهرستان نهایی و بعد به استان منعکس می شود و استان اسامی دارای صلاحیت را به شهرستان اعلام می کند که در مرحله آخر اسامی افراد به موقع اطلاع رسانی خواهد شد.

 

آخوندی تصریح کرد: تاکنون تأیید و یا رد صلاحیت داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای خوسف به صورت نهایی اعلام نشده است.

 

وی با بیان اینکه جلسات هیئت اجرایی ریاست جمهوری و شوراها برگزار شده است، افزود: تاکنون بررسی های لازم در خصوص محل شعبه و  تعداد شعبه اخذ رای انجام و 71 شعبه در شهرستان خوسف مصوب و پیش بینی شده است.

 

فرماندار خوسف عنوان کرد: در بخش مرکزی شهرستان خوسف 52 روستا داریم که از این تعداد، 26 روستا واجد شرایط انتخابات و داشتن شورا هستند.

 

وی ادامه داد: تمامی این 52 روستای بخش مرکزی شهرستان خوسف زیر یک هزار و 500 نفر جمعیت دارند که شورای سه نفره خواهند داشت و شورای پنج نفره نداریم، همچنین در بخش ماژان خوسف هم 49 شورای سه نفره خواهیم داشت.

 

آخوندی با بیان اینکه تعداد داوطلبان شوراهای اسلامی روستایی شهرستان خوسف 425 نفر هستند، گفت: از این تعداد، داوطبین شهر ماژان 261 و تعداد داوطلبین بخش مرکزی 164 نفر و 29 نفر هم داوطلبین شوراهای شهر خوسف هستند که  هنوز قطعی نشده اند.

 

وی گفت: در مجموع 71 شعب اخذ رای در شهرستان خوسف پیش بینی شده است که در بخش مرکزی 16 صندوق ثابت و 15 صندوق اخذ رای سیار صندوق پیش بینی  شده است، مابقی این صندوق ها در بخش ماژان آرای مردم را جمع آوری خواهند کرد.

 

فرماندار خوسف گفت: اعضای هیئت اجرایی شهرستان شامل دادگستری، دادستانی و ثبت احوال و 9 نفر معتمد محلی هستند که برای روند برگزاری انتخابات تصمیم گیری خواهند کرد.

 

آخوندی عنوان کرد: شعب اخذ رای انتخابات رو باز، دارای تهویه، و دارای دو درب ورودی و خروجی هستند تا تجمعی در زمان انتخابت صورت نگیرد لذا برگزاری انتخابات با رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار است.

 

وی افزود: پیگیری می کنیم تا انتخابات در امنیت و سلامت و بدون مشکل برگزار شود اما اصل و محوریت انتخابات، حضور حداکثری مردم است لذا از همه مردم برای این مشارکت حداکثری دعوت می شود.

 

 

 

کد خبر 1059971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha