استفاده از زبان هنر برای کاهش آسیب های جمعیتی

به گفته داودبیگی، با زبان هنر و بهره گیری از فضای مجازی می توان آسیب های کاهش جمعیت را برای جوانان بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمدره در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار کرد: استفاده از زبان هنر موجب کاهش آسیب‌های جمعیتی می‌شود.

 

ایرج داودبیگی ادامه داد: با زبان هنر و بهره گیری از فضای مجازی می توان آسیب های کاهش جمعیت را برای جوانان بیان کرد.

 

وی با اشاره به نقش رسانه ملی در آگاه سازی عمومی تصریح کرد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی می تواند در این زمینه نقش پررنگی داشته باشد .

 

حجت‌الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان خرمدره نیز با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات گفت:  امیدواریم مردم عزیز شهرمان  در انتخابات که  نشانه اقتدار ملی است  شرکت حداکثری داشته باشند .

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ادامه با اشاره به فرزند آوری منطقی افزود: رشد جمعیت ایران رو به کاهش است، و وقتی تمایل به زاد و ولد کم می شود بدون شک جمعیت آینده هم کم می شودو این مسئله خطرناک است  و در آینده بحران هایی در منابع انسانی و … ایجاد خواهد شد .

 

وی در ادامه افزود:  بسیاری از مسائل و مشکلاتی که بازمینه فتاریی و روانی در جامعه موجود است،  از مشکل اعتقادی هستند که باید مشاروه دینی در کنار مشاوره قبل ازدواج انجام پذیرد .

 

محمدی فرماندار شهرستان خرمدره نیز اظهار داشت: در بحث ازدیاد جمعیت دولت باید بستر و امکانات را مهیا نموده و در خصوص اشتغال باید تمهیداتی فراهم شود و در زمینه ترغیب و تشویق زوجین به فرزند آوری  باید فرهنگ سازی انجام پذیرد.

 

نایب ریس شورای فرهنگ عمومی شهرستان، بیکاری را مهمترین مانع ازدواج در کشور عنوان کرد و گفت:  متاسفانه در حال حاضر عوامل مختلفی دست به دست هم داده اند تا جوانان به مسئله ازدواج فکر نکنند و اگر هم مایل باشند، به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و غیره نمی توانند به اهداف خود برسند.

 

وی در پایان پیشنهاد کرد: نهادی در جهت تسهیل ازدواج جوانان تاسیس گردد تا انشالله بتوانیم به اهداف خود در این خصوص برسیم .

 

کد خبر 1059980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha