۹۰  درصد از مدیران ارشد و کلان کشور حاصل تربیت دانشگاه‌های داخلی هستند

وزیر علوم با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی بعد از انقلاب در کشور به گونه‌ای بوده که نیازهای کارشناسی تأمین شده است گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد از مدیران ارشد و کلان کشور حاصل تربیت دانشگاه‌های داخلی هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،منصور غلامی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (4خرداد)مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال سید مصطفی آقامیرسلیم و تعداد دیگری از نمایندگان در مورد استفاده از ظرفیت علمی هیأت‌های علمی و دانشجویان در زمینه رفع مشکلات کشور گفت: آنچه از بقایای آموزش عالی بعد از انقلاب مانده بود تنها بخش‌های فیزیکی بود، آنچه اکنون وجود دارد حاصل آموزش عالی بعد از انقلاب است.تربیت نیروی انسانی بعد از انقلاب  در کشور به گونه‌ای بوده که نیازهای کارشناسی تأمین شده است  و در حال حاضر 90  درصد از مدیران ارشد و کلان کشور حاصل تربیت دانشگاه‌های داخلی هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در حال حاضر46 پارک علمی و فناوری، 200 مرکز رشد، 6 هزار مرکز شرکت دانش‌بنیان، 2 هزار واحد مستقر در مراکز رشد، 4 هزار واحد فناوری جدید دانشگاه‌ها را به سمت عملیاتی شدن پیش می‌برند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  با بیان اینکه بیش از یک هزار و 200 رشته محل برای دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد بازنگری قرار گرفته  است گفت: این برنامه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای در 49 رشته اعمال شده است، 150 برنامه درسی با نگاه توانمندسازی برای اشتغال‌پذیری دانشجویان، اصلاح و بازنگری شده است.

وی اضافه کرد:  یکی از اهداف حمایت از پارک‌های علمی و فناوری باید روحیه دادن برای اشتغال‌پذیری باشد. 39 مرکز هدایت شغلی در دانشگاه‌ها شکل گرفته و 11 مرکز دیگر نیز به زودی آغاز به کار می‌کند.تعداد پارک‌های علم و فناوری از 22 به 46 پارک افزایش داده شده است، پارک‌های علم و فناوری نقش زیادی در تبدیل دانش به فناوری دارند؛ تعداد شاغلین مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان به 6 هزار نفر رسیده است که همگی دانش‌آموخته دانشگاه‌ها هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه18 هزار و 400 مقاله مشترک در سال 99 منتشر شده است، خاطر نشان کرد: تعداد دانشگاه‌های کشور در بین دانشگاه‌های برتر جهان در حوزه وزارت علوم 41 دانشگاه است که با احتساب دانشگاه‌های علوم پزشکی این میزان به 61 دانشگاه افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 1059999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha