پاداش ۲۰ میلیون تومانی  توانیر برای گزارشات مردمی از مراکز غیرمجاز رمز ارز

سعیدی با اعلام اینکه شرکت توانیر برای گزارشات مردمی از مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز ۲۰ میلیون تومان جایزه در نظر گرفته است گفت: معادل ۲ هزار مگاوات رمز ارز غیرمجاز در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سید حسن سعیدی» شامگاه دوشنبه(۳ خرداد) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به علت قطعی‌های مکرر برق در استان گیلان و اینکه مردم چگونه می‌توانند از قطعی‌ها اطلاع داشته باشند اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت توانیر برای ارائه هر یک گزارش مردمی از مراکز استخراج رمزارز غیرمجاز معادل ۲۰ میلیون تومان جایزه در نظر گرفته است.

 

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق گیلان ضمن تشکر از صبر و شکیبایی مردم استان به خاطر مشکلاتی که امسال در حوزه برق ایجاد شده است عنوان کرد: قطعی برق مشکلی است که در کل کشور با آن مواجه هستیم بنابراین این معضل مختص استان گیلان نیست.

 

سعیدی چند عامل مهمی که در قطعی‌های مکرر برق در کشور از جمله  استان گیلان دخیل است را برشمرد و تصریح کرد: بحث خشکسالی گسترده و محدودیت در استفاده از ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی کل کشور مهم‌ترین عاملی است که در قطعی‌های برق تاثیرگذار بوده است.

 

وی از کاهش تولید حدود سه هزار و ۵۰۰ مگاوات برق در پی بروز مشکلات اشاره شده خبر داد و یادآور شد: افزایش زودهنگام دمای هوا از یک سو و افزایش یکپارچه دما در کل کشور موجب شد مصرف برق به یکباره و به مقدار ۲۰ درصد افزایش پیدا کند که البته این افزایش مصرف در گیلان به ۲۹ درصد رسیده است.

 

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته مصرف برق استان حدود ۸۵۳ مگاوات بوده است ابراز داشت: این عدد مصرف برق استان گیلان در دوم خرداد ماه امسال به هزار و ۱۰۰ مگاوات رسید که از افزایش شدید مصرف حکایت دارد.

 

سعیدی شروع زودهنگام کار پمپاژهای برقی به جهت کاهش بارش باران و نزولات آسمانی را از دیگر عوامل دخیل در قطعی‌های مکرر برق اعلام کرد و بیان داشت: استخراج رمز ارزها نیز از دیگر پدیده‌هایی محسوب می‌شود که در افزایش مصرف برق و قطعی‌ها تاثیرگذار بوده است.

 

وی از وجود معادل ۳۰۰ مگاوات رمز ارز مجاز در کشور خبر داد و با بیان اینکه طبق آمار سایت‌های معتبر و تخمین‌هایی که انجام شده معادل ۲ هزار مگاوات رمز ارز غیرمجاز در کشور وجود دارد تصریح کرد: هر دستگاه استخراج رمزارز معادل یک کولر گازی برق مصرف می‌کند.

 

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق گیلان با تاکید بر اینکه هم‌اینک از طریق مبادی قانونی پیگیری‌هایی برای برخورد با دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز در کشور در حال انجام است گفت: هم‌استانی‌ها و مردم استان گیلان هم می‌توانند در این بخش به ما کمک کرده و اطلاع‌رسانی کنند.

 

سعیدی با بیان اینکه ارائه گزارش‌های مردمی از مراکز استخراج رمزارز غیرمجاز علاوه بر کاهش مصرف برق کشور پاداش‌هایی را هم برای آنان در بر دارد افزود: برای چنین گزارشاتی معادل ۲۰ میلیون تومان جایزه و پاداش در نظر گرفته شده که در همین راستا تاکنون حدود یک میلیارد تومان پاداش هم پرداخت شده است.

 

وی کمبود تولید پنج مگاواتی تولید برق در کل کشور را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه سهم خاموشی‌های برق به علت همین کمبود است اضافه کرد: سهم مشترکان خانگی، مشترکان صنعتی و اداری جدا از مشترکان تجاری و کشاورزی است بنابراین تمرکزمان بیشتر روی کاهش مصرف برق مشترکان پرمصرف است.

 

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق گیلان استفاده از مشارکت صنایع برای کاهش مصرف برق طبق تفاهمنامه‌ها و قراردادهایی که با آنان منعقد شده سخن گفت و افزود: در سال گذشته حدود ۱۰۵ مگاوات مشارکت صنایع را در صرفه‌جویی برق داشتیم که در پی آن شیفت خود را به ساعت‌های کم‌مصرف و روزهای تعطیل سوق دادند.

 

سعیدی در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان از قطعی برق باخبر شد هم مواردی بیان داشت و خاطرنشان کرد: مشترکان گیلانی برای اطلاع از برنامه خاموشی‌ها تا ۷ خرداد می‌توانند به سایت شرکت توزیع برق به نشانی www.gilanpdc.ir و منوی «جدول زمانبدی خاموشی احتمالی» مراجعه کنند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، اپلیکیشن «برق من» هم برای ارائه خدمات برق مهیا شده است و مشترکان می‌توانند این اپلیکیشن را از سایت شرکت توزیع برق استان گیلان به نشانی www.gilanpdc.ir و سایت شرکت توانیر به نشانی tavanir.org.ir دریافت کنند.

کد خبر 1060009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha