سکوت انتخابات ریاست جمهوری سوریه و پایان تبلیغات

در فاصله ۲۴ ساعت مانده به انتخابات ریاست جمهوری سوریه، سکوت انتخاباتی در این کشور حکمفرما شد و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه حق تبلیغات ندارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سانا،کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه اعلام کرد که از ساعت هفت صبح به وقت محلی امروز سکوت انتخابات شروع و همه تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری متوقف شد.

 

در بیانیه این کمیته آمده است: طبق ماده 58 قانون انتخابات سال 2014 و دستورات اجرایی، تبلیغات انتخابات 24 ساعت قبل از شروع انتخابات در 26 ماه می جاری از ساعت هفت صبح امروز سه شنبه به وقت محلی متوقف شد.

 

قاضی «مخلص قیسیه» عضو کمیته عالی انتخابات اعلام کرد: با شروع سکوت انتخاباتی همه فعالیت‌ها و جشن‌های مردمی ویژه نامزدها متوقف می‌شود و هیچ فردی اجازه تبلیغات انتخاباتی، خواه خود نامزد یا با واسطه دیگر در توزیع پوستر یا هر فعالیت تبلیغاتی دیگر را ندارد.

 

وی درباره حوزه های رای گیری هم تاکید کرد: حوزه های رای گیری به طور کامل در همه استان‌ها برای روز انتخابات ریاست جمهوری آماده شده است و همه مراکز به تجهیزات لجستیک از صندوق گرفته تا برگه‌ها و جوهر مجهز شده است و همه تدابیر پیشگیری کرونا و فاصله گذاری اجتماعی فراهم شده است و ماسک و ضدعفونی کننده هم فراهم شده است.

 

قبیسه گفت: همه کمیته‌های فرعی در استانها با هماهنگی طرف‌های اداری اقدام به مشخص کردن حوزه ها طبق جمعیت و شرایط جغرافیایی هر منطقه کرده‌اند تا شهروندان به آسانی بتوانند با شفافیت و سهولت به حق انتخاباتی خود بپردازند.

کد خبر 1060022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha