۲۵۰۰ واحد در مسجدسلیمان در حال احداث است

تابش با اشاره به مجموعه اقداماتی که برای ۲ هزار و ۵۰۰ واحد شهر مسجدسلیمان در حال احداث است گفت: این واحدها مربوط به بافت فرسوده و آسیب‌دیدگان از زلزله مسجدسلیمان است که بخشی از آنها تحویل شده و مابقی نیز به تدریح تکمیل و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علیرضا تابش» ظهر امروز (سه شنبه ۴ خرداد) در حاشیه بازدید از شهرک‌های امام رضا (ع) و ولی‌عصر (عج) شهرستان مسجدسلیمان، با اشاره بازدید مستقل از سه پروژه شهرستان مسجدسلیمان اظهار کرد: یکی از بازدیدها تکمیل واحدهای شهرک ولی‌عصر (عج) است که باید جایگزین واحدهای فرسوده، غیرمقاوم و مسئله‌دار موجود در شهر شود.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: طی تفاهم‌نامه منعقد شده با نفت واحدهای بالای ۶۰ درصد پیشرفت و رها شده را تحویل می‌گیریم تا آنها را با اعتبار نفت تکمیل کنیم و در اختیار مردم بگذاریم که حدود ۵۰۰ واحد است و بخشی از آن تحویل داده شده و در بخش دیگر هم حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ به تدریج رو به پایان است که امروز توافق شد تا پایان مرداد به اتمام برسد.

 

وی  تصریح کرد: خانوار آن ۵۰۰ واحد می‌توانند خانه‌هایی که اکنون در آن زندگی می‌کنند و فرسوده است به شهرداری تحویل دهند و سپس از طریق فرماندار واحدهای نوساز را تحویل بگیرند و در آنها مستقر شوند‌؛ البته نکات ریزی برای تکمیل واحدها وجود دارد که امروز در این خصوص جلسه‌ای با معاون استانداری و مسئولان آب و برق برگزار می‌شود.

 

تابش به پروژه شهرک امام رضا (ع) اشاره کرد و ادامه داد: این شهرک ۵۴۰ واحد دارد که شبیه به شهرک ولی عصر (عج) است اما با این تفاوت که از صفر تا ۱۰۰ اعتبار آن از محل اعتبارات ماده ۱۲ حوادث خودمان احداث شده است.

 

وی اضافه کرد: بدین معنا که زمین‌ها را تحویل ما دادند و ما آنها را آماده‌سازی کردیم که بسیار پرهزینه هم بود اما با این وجود شهرک خوبی شد و برای احداث جوی، جدول، فضای سبز، خیابان و آب و برق و ... ادارات مربوطه به کمک ما آمدند.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابراز کرد: اکثر این خانه‌ها تا مرحله سفت‌کاری تمام شده و اکنون در حال نازک‌کاری و دیوارهای جانبی است و برای این واحدها از اعتبارات حوادث جهت اختصاص وام و بلاعوض استفاده شد.

 

وی عنوان کرد: امروز تصمیم‌گیری شد تا طبق مصوبه‌ای که اخیرا از دولت دریافت کردیم در این شهرک هم وام‌ها به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند، ۵۰ میلیون تومان قبلا پرداخت شده و ۵۰ میلیون دیگر هم در آینده پرداخت می‌کنیم.

 

تابش اذعان کرد: ۳۰ میلیون تومان هم بلاعوض از مسکن محرومان به این شهرک و برای ۵۴۰ واحد اختصاص داده شد که سازمان برنامه آن را در اختیار ما گذاشته چرا که اکثر خانوارها محروم و تحت پوشش کمیته امداد بوده و با صحبتی که با رئیس کمیته امداد داشتیم بنا شد تا  آنها هم کمک بکنند؛ ۷۰ خانوار از ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند.

 

وی به مکان‌های متفرقه در شهر و واحدهایی که در اثر زلزله تخریب شده اشاره کرد و گفت: حدود یک هزار واحد متفرقه داریم که ۷۰۰ واحد آن به اتمام رسیده و حدود ۱۰۰ واحد دیگر هم در دست اجرا است؛ ما ترجیح می‌دهیم درجاسازی کنیم چون در هزینه‌های خدمات زیربنایی صرفه‌جویی می‌شود.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  خاطر نشان کرد: علاوه بر آنها حدود یک‌هزار واحد هم با امکانات بافت فرسوده در اختیار داریم یعنی وام و کمک بلاعوض آن را الان داریم و زمینش جانمایی و آماده‌سازی شده اما هنوز ثبت‌نامی انجام نشده است.

 

وی با بیان اینکه ما وام و کمک بلاعوض می‌دهیم تا مردم خانه‌سازی کنند و جابه‌جا شوند تاکید کرد: این مجموعه اقداماتی است که برای ۲ هزار و ۵۰۰ واحد شهر مسجدسلیمان در حال احداث بوده و بسیار خوب با هماهنگی و مسئولان استان انجام شده است.

 

تابش یاد آور شد: افراد مستقر در این شهرک‌ها از ناحیه فرمانداری به ما معرفی می‌شوند و برای ما فرقی نمی‌کند که واحدها را به چه کسی تحویل می‌دهیم؛ خانوارهایی که از واحدهای فرسوده یا آسیب‌دیده از زلزله باشند تکلیف‌شان با بنیاد مسکن است اما اگر از مناطق آلوده باشند فرمانداری تکلیفشان را معلوم می‌کند.

 

کد خبر 1060188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha