حضور تیم اورژانس اجتماعی در روستای زلزله زده  قزل حصار

مدیر بهزیستی شهرستان فاروج ، از حضور تیم اورژانس اجتماعی این شهرستان در روستای زلزله زده قزل حصار شهرستان گرمه خبر داد.

«مریم وافری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: باتوجه به اینکه مردم در هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی آرامش و خونسردی خود را از دست می دهند،  نقش نهادهای حمایتی از جمله اورژانس اجتماعی بهزیستی در این زمان بسیار مهم است.

 

مدیر بهزیستی شهرستان فاروج افزود: بهزیستی و اورژانس اجتماعی تاکنون به عنوان بازوی کمکی دیگر ادارات از جمله هلال احمر نقش موثری در کاهش آسیب هموطنان بعد از بلایای طبیعی داشته است.

 

وی گفت: پس از وقوع زلزله، واکنش‌های هیجانی و روانی را در افراد می توان باز شناخت  که اگر پاسخی درخور نگیرند ضمن لحاظ کردن ویژگی های شخصیتی آسیب دیده، می‌تواند از جهت بالینی مشکل آفرین شود.

 

وافری با بیان اینکه مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی از برنامه های این واحد است، گفت:  افسردگی،  اضطراب، خشم، احساس گناه،  بازماندگی، گفتار و رفتار نامتناسب از مواردی است که در نخستین دوره بعد از سانحه در روان  افراد می تواند بروز کند که اگر  کمک رسانی تخصصی جهت مدیریت و پالایش و هضم چنین هیجان‌هایی فراهم نشود،  مسائل ذکر شده به تنهایی و یا در پیوند با یکدیگر می تواند موجب به وجود آمدن اختلال ها و واکنش های روانی شود و  در درازمدت برکیفیت زندگی آنان  موثر باشد.

 

وی در تشریح نحوه خدمات واحد اورژانس اجتماعی در مناطق حادثه دیده افزود: تیم‌ مداخله در بحران اورژانس اجتماعی (شامل یک روانشناس و یک مددکار اجتماعی) بر اساس آموخته های تخصصی، برای گروه‌ها و افراد  آسیب دیده و یا در معرض آسیب در نظر گرفته شده است.

 

مدیر بهزیستی شهرستان فاروج گفت: خدمات تخصصی کادر اورژانس اجتماعی به افرادحادثه دیده بار هیجانی را کاهش داده و آرامش را به فرد باز می گرداند.

 

زمین لرزه ای به بزرگی 5.5 ریشتر ساعت 3.34 دقیقه بامداد روز دوشنبه (27 اردیبهشت ماه) مناطقی از جنوب خراسان شمالی و شهرهای سنخواست، آشخانه و گرمه و جاجرم و روستاهای اطراف را لرزاند که باعث تخریب منازل مسکونی و آسیب به برخی ابنیه شد.

 

کد خبر 1060198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha