تسریع در رسیدگی به امور فقرا از اهداف راه اندازی مراکز نیکوکاری است

تسریع در رسیدگی به امور فقرا،بهره گیری از ظرفیت های موجود در درون محله ها از اهداف راه اندازی مراکز نیکو کاری است.

 «شاپور جلالی» با اشاره به اینکه فعالیت مراکز نیکوکاری در محله های مختلف کمک خوبی به امداد در راستای دستگیری از نیازمندان است به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: در دو ماهه ابتدای سالجاری 9 مرکز نیکوکاری در استان مرکزی افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرده اند.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی افزود: مراکز نیکوکاری پل ارتباطی خیران و نیازمندان هستند و همدلی و همکاری خوبی نیز با کمیته امداد دارند.

 

اين مقام مسئول هدف از تاسیس مراکز نیکوکاری را واگذاری امور خیربه عموم مردم دانست و بیان کرد: تسریع در رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان، بهره گیری از ظرفیت های موجود در درون محله ها و استفاده از ظرفیت مساجد، تنوع بخشی به فعالیت ها و خدمات قابل ارائه به فقرا و نیازمندان از دیگر اهداف راه اندازی مراکز نیکوکاری است.

 

وی با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری با مسئولیت پذیری و مشارکت اعضای هیاًت عامل در حال فعالیت هستند، ادامه داد: این مراکز به صورت محله محور با شناسایی نیازمندان و بهره‌گیری از ظرفیت خیران، نیکوکاران، هیات امنای مساجد و معتمدین محلی در جهت رفع فقر و محرومیت تلاش می کنند.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی بیان کرد: مراکز نیکوکاری طی دو ماهه سالجاری بیش از 31 میلیارد و 921 میلیون تومان درآمد داشته اند.

 

جلالی اضافه کرد: درآمد حاصله با نظر هیات عامل در قالب کمک های نقدی، غیر نقدی، خدمات و تخفیفات برای نیازمندان تحت حمایت مراکز نیکوکاری در درون محله ها هزینه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 120 درصد رشد داشته است.

 

وی ضمن تقدیر از همدلی و همراهی همیشگی خیرین و نیکوکاران با کمیته امداد و مراکز نیکوکاری گفت: کمیته امداد آمادگی اعطای مجوز ایجاد و راه اندازی مراکز نیکوکاری به معتمدان، خیران، فرهنگیان، بازنشستگان و سایر گروه های اجتماعی را دارد.

کد خبر 1060211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha