زمینه جذب سرمایه گذار برای نوسازی مدارس فراهم شود

اکبری‌راد با بیان اینکه نوسازی وتجهیز مدارس سرمایه گذاری برای نسل های آینده است، گفت: با تشکیل جلسه با بانک‌ها، نهادهای حمایتی و هلدینگ های بزرگ در استان و کشور باید زمینه جذب سرمایه گذار را برای نوسازی و تجهیز مدارس فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی اکبر اکبری‌راد» امروز (4 خرداد) در نشست با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اظهار کرد: اقدام و هزینه کرد برای نوسازی مدارس هزینه محسوب نمی‌شود بلکه سرمایه گذاری برای نسل های آینده کشور محسوب می شود.

 

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری واشتغال استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اهتمام در نوسازی مدارس هم اجر اخروی و هم اجر دنیوی دارد، گفت: اجر اخروی این اقدام ارزشمند به عنوان یک باقیات الصالحات، عمل نیکو، و توشه آخرت محسوب می شود و در دنیا هم به عنوان یک نشان از فرهنگ دوستی، احساس مسئولیت، توجه به فرهنگ تعلیم و تربیت، ایجاد زمینه برای پرورش و تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم خواهد شد.

 

اکبری‌راد آموزش و پرورش را یک کالای سرمایه ای بادوام عنوان کرد و افزود: باید رسالت و اهمیت مدرسه سازی در جامعه به ویژه برای خیّرین و نیکوکاران تشریح شود.

 

وی ضمن قدردانی از اقدامات نوسازی مدارس که با رایزنی ها و پیگیری های متعدد و مستمر زمینه رشد مشارکت خیّرین در امر مقدس مدرسه سازی و جذب و حمایت خیرین که سبب رشد اعتبارات خیرین در سال 99 نسبت به سال 98 شده است، گفت: در صورتی که به مقوله نوسازی و تجهیز مدارس توجه کنیم؛ بر ظرفیت تولیدی جامعه افزوده خواهد شد.

 

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: آموزش و پرورش سبب گستردگی ظرفیت توسعه، رشد اقتصادی، افزایش درآمد و در نتیجه نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی دارد.

 

اکبری راد با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای دنیا پیشرفت اقتصاد خود را مدیون سرمایه گذاری در آموزش و پرورش آن کشور هستند، بیان کرد: امر تعلیم و تربیت نوعی سرمایه گذاری محسوب شده و نقش اساسی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد.

 

وی به ظرفیت ارزشمند ستاد توسعه خاوران استان اشاره کرد و گفت: با استفاده از این فرصت به ویژه وجود معین توسعه‌ای ذیل این ستاد می‌توان با رایزنی و پیگیری نسبت به جذب خیرین و نیکوکاران در توسعه مدارس و تأمین تجهیزات مدارس اقدام کرد.

 

اکبری راد بر احیای مسئولیت اجتماعی مدیران، مسئولان، نهادهای حمایتی و بانک ها و هلدینگ های بزرگ سرمایه گذاری تأکید و تصریح کرد: با تشکیل جلسه با بانک‌های استان و نهادهای حمایتی و هلدینگ های بزرگ در استان و کشور باید زمینه جذب سرمایه گذار را برای نوسازی و تجهیز مدارس فراهم کرد.

 

 

 

کد خبر 1060215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha