موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام به منظور کاهش تأثیر تحریم‌ها موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،نمایندگان مجلس شورای اسلامی  در ادامه  جلسه علنی امروز چهارشنبه (۵خرداد)مجلس شورای اسلامی  با کلیات  طرح الحاق (9) تبصره به قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی با 212 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 261 نماینده  موافقت کردند.

مالک شریعتی نیاسردر توضیحاتی در مورد این طرح گفت:  تنفس خوراک بسیار اهمیت دارد و از آنجایی که پالایشگاه‌ها خوراک دریافت کرده اما به دلیل تحریم نمی‌توانند کامل آن را صادر کنند، به مشکل برخورد می‌کنند که لازم است مشابه وضعیت صادرات با آنها رفتار شود. قصد داریم از محل سهم صندوق توسعه ملی به این موضوع تسهیلات داده شده و برای بازپرداخت آن مهلت داده شود که همین موضوع باعث افزایش میزان بازگشت سرمایه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  8 طرح جدید برای پتروپالایشگاه‌ها و 12 طرح برای ارتقاء فناوری در این رابطه تعریف شده است .

 

کد خبر 1060396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha