برخورد قانونی با مسئولانی که موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات می شوند

حجت الاسلام نسائی از ورود دادستانی به موضوع بررسی اعمال مسئولانی که موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات می شوند خبر داد وگفت: اگر مسئولی تخلف مرتکب شده باشد باید در چارچوب قانون پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام«علی نسائی زهان» امروز (۵ خرداد) در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان جنوبی اظهار کرد: وضعیت کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزاری انتخابات در شرایط فعلی ویژه است و تمام دغدغه ما باید برگزاری انتخابات باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم باشد.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی در ادامه گفت: جرائم و تخلفات انتخابات تنها برای کاندیداها و طرفداران آنها نیست بلکه برای مسئولانی است که با اعمال و رفتار خود موجب شوند که افراد کمتری در انتخابات شرکت کنند.

 

حجت الاسلام نسائی از ورود دادستانی به موضوع بررسی اعمال مسئولانی که موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات می شوند خبر داد و تصریح کرد: اگر مسئولی تخلف مرتکب شده باشد باید در چارچوب قانون پاسخگو باشد.

 

وی به اعلامی اسامی نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره و بیان کرد: معاندان داخلی و خارجی تبلیغات وسیعی علیه نظام اسلامی شروع کرده اند که باید هوشیار باشیم و به گونه ای تدبیر و برنامه ریزی کنیم که موجب دلسردی مردم نشود.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مردم استان نجیب و شریف هستند، گفت: یک تذکر لسانی موجب پیشگیری از جرم می شود و تاکید دادستانی بر این است که بی جهت برای افراد پرونده سازی نشود و از آنان تعهد گرفته نشود که نتبجه آن کاهش درصد مشارکت در انتخابات خواهد بود.

 

شعب اخذ رای در خراسان جنوبی ۱۰ درصد افزایش یافت

«عباسعلی ملکی» مديركل دفتر مديريت عملكرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری نیز در این جلسه با بیان اینکه در این دوره از انتخابات ۹۸۷ شعبه در استان برای جمع‌آوری آرای مردم در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: تعداد شعب اخذ رای در انتخابات ۲۸ خرداد امسال نسبت به انتخابات قبل در این استان ۱۰ درصد افزایش یافته است.

 

وی از احتمال افزایش سقف شعب اخذ رأی در استان تا یک هزار و ۱۳۳ مورد در استان خبر داد و بیان کرد: همچنین مردم می‌توانند با اپلیکیشن شعبه یاب ضمن رصد نزدیکترین شعبه به محل زندگی خود، از وضعیت تراکم جمعیتی در شعبه نیز مطلع شوند.

 

ملکی با بیان اینکه برای هر شعبه اخذ رأی یک بازرس درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: حدود ۶۶ سربازرس و ۱۲ بازرس ویژه برای نظارت بر شعب اخذ رأی استان تعیین شده است.

کد خبر 1060461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha