جزییات ثبت نام براساس محدوده جغرافیایی

حکیم زاده گفت:هر تعریفی که از محدوده وجود دارد در سامانه تعریف شده است. پیش ورز تعداد پنج مدرسه برای دانش آموز متناسب با منطقه زندگی پیش بینی شده است و حق انتخاب از میان آن پنج مدرسه را دارد.

«رضوان حکیم زاده» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره ثبت نام دانش آموزان در مدارس گفت:هر تعریفی که از محدوده وجود دارد در سامانه تعریف شده است. پیش ورز تعداد پنج مدرسه برای دانش آموز متناسب با منطقه زندگی پیش بینی شده است و حق انتخاب از میان آن پنج مدرسه را دارد.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: توصیه ما این است بهترین  مدرسه برای دانش آموز، نزدیکترین مسیر به خانه است . در همه کشورهایی که در امر آموزش پیشرو هستند، این سیاست را دارند که هر چقدر مسافت خانه و مدرسه کوتاهتر باشد، خصوصا در سال های اول تحصیل این موضوع بهتر است.

 

وی درباره کیفیت مدارس نیز افزود:این آرامشی که خانواده و کودک در جابه جایی دارند یک دستاورد است. در محدوده ثبت نام چند مدرسه تعریف شده است که با توجه به ظرفیتی که  مدارس دارند، خانواده ها انتخاب می کنند.

 

وی تاکید کرد: مدیران مدارس موظف هستند دانش آموزان را در محدوده محله و منطقه خود ثبت نام کنند. اگر ظرفیت پر شده باشد به نزدیکترین مدرسه ارجاع دهند.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر ظرفیت مدرسه خالی باشد مدیر مدرسه می تواند از سایر دانش آموزان داوطلب ثبت نام کنند.

 

وی در پاسخ به اینکه اگر مدرسه مورد انتخاب دانش آموز در میان 5 مدرسه پیشنهاد شده نباشد چه باید کرد گفت: باید دانش آموز مدارک خود را  در سامانه پادا قرار دهد تا مورد بررسی قرار گیرد.

 

حکیم زاده همچنین درباره ثبت نام دانش آموزان میان پایه در سامانه گفت:درخواست ثبت نام در سامانه ثبت می شود،  اگر مشکلی پیش نیاید، ثبت نام نهایی صورت می گیرد و به خانواده اطلاع داده می شود.

کد خبر 1060485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha