بوشهر نخستین پایتخت قرآنی کشور در سال ۱۴۰۰

در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی وبیناری ، شهرستان بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهـنگ و ارشاد اسلامی ، در جلسه ایی وبیناری که با حضور دکتر «عبدالهادی فقهی زاده» معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این معاونت برگزار شد ، شهرستان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران در سال۱۴۰۰ معرفی شد . در این جلسه خدمتکار مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت، اسماعیلی مدیر کل دفتر برنامه ریزی، آموزش و توسعه مشارکت های مردمی معاونت قرآن و عترت، شریفی مشاور اجرایی معاونت قرآن و عترت، کرمپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مظفری معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، قلی پور استاد و پیشکسوت قرآنی استان بوشهر و مدیر پروژه طرح ملی بوشهر پایتخت قرآنی ایران در سال ۱۴۰۰ از طریق برنامه اسکای روم به صورت وبیناری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

در این نشست وبیناری معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبیین اهداف و برنامه های این معاونت در راستای اشاعه فرهنگ سبک زندگی قرآنی گفت : هدف اساسی و اصولی ما در معاونت قرآن و عترت ترویج فرهنگ قرآنی برای رسیدن به سبک زندگی و اندیشه های ناب قرآنی است.

 

وی ضمن ابراز خرسندی از فعالیتها ی قرآنی صورت گرفته در استان بوشهر گفت : ان شاء الله شهرستان بوشهر نخستین پایتخت قرآنی کشور در سال 1400 خواهد بود و این اقدام مهم به نهاد سازی های لازم برای رشد و توسعه فرهنگ قرآنی در شهرستان و استان کمک موثر کند .

 

فقهی زاده تاکید کرد : امیدواریم نخستین پایتخت قرآنی کشور بتواند جریان سازی های صحیح متصور و مورد نظر در حوزه ترویج معارف و سبک اندیشه و زندگی قرآنی را تقویت کند و به تقویت هویت دینی جوانان در این استان شریف بیانجامد و با هماهنگی های صورت گرفته با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، نمایندگی محترم ولی فقیه در استان و استاندار محترم بوشهر شاهد درخشش فعالیتهای قرآنی در این استان باشیم .

 

مصوبات و تصمیمات هماهنگی و برنامه ریزی انتخاب بوشهر پایتخت قرآنی ایران در سال ۱۴۰۰ به شرح ذیل می باشد:

 

1-تایید و تصویب نهایی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر انتخاب شهرستان بوشهر به عنوان نخستین شهرستان پایتخت قرآنی ایران و افتخار میزبانی بوشهر به عنوان دبیرخانه پایتخت قرآنی ایران در سال ۱۴۰۰.

 

2-نهادینه سازی، جریان‌سازی صحیح تقویت هویت دینی جوانان و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح شهرستان، استان و ملی در سال 1400.


3-پیش نویس موجود طرح ملی بوشهر پایتخت قرآنی ایران در سال ۱۴۰۰ از سوی دبیرخانه بوشهر مطابق با طرح نامه و نظام نامه دبیرخانه مرکزی و دائمی پایتخت های سه گانه کشور واقع در معاونت قرآن و عترت وزارت متبوع و هماهنگی سازی با طرح فرمت های پایتخت های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه معاونت قرآن و عترت صورت پذیرد. (اصلاح و تفکیک طرح موجود به دو بخش سیاست‌گذاری و برنامه‌های عملیاتی)

 

4-معرفی و اعلام رسمی اهداء لوح تقدیر بوشهر پایتخت قرآنی ایران در سال ۱۴۰۰ با حضور مقامات و شخصیت‌های برجسته دولتی و قرآنی و رسانه های متعدد و گسترده ملی و استانی.


5-ایجاد بستر مناسب شبکه ارتباطی با دبیر خانه های پایتخت نهج البلاغه و صحیفه سجادیه توسط دبیرخانه پایتخت قرآنی ایران در بوشهر با هماهنگی دبیرخانه مرکزی دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت.


6-برنامه‌های عملیاتی در سطح شهرستانی، استانی و ملی پیش بینی و برنامه ریزی شود و حداقل یک سوم برنامه های پایتخت قرآنی ایران در فضای ملی اجرا گردد. همچنین طرح ملی بوشهر پایتخت قرآنی ایران در چهار مرحله و فاز صورت گیرد: فاز نخست بهار ۱۴۰۰ اختصاص به مطالعات و پژوهش های طرح ابتکاری پایتخت قرآنی ایران و فازها و گام های دوم و سوم و چهارم به ترتیب در تابستان و پاییز و زمستان 1400 به برنامه های عملیاتی و اجرایی پایتخت قرآنی ایران اختصاص یابد. 


7-تمرکز و تاکید معاونت قرآن و عترت وزارت متبوع بر اجرای نگاره ها و برنامه های محتوایی، عمیق و خردمندانه و هوشمندانه و پرهیز از هر گونه برگزاری فعالیت های ساده و سطحی و خرافی  و نیز برگزاری آیین اختتامه بوشهر پایتخت قرآنی ایران در سال ۱۴۰۰ همزمان با بزرگداشت ۱۶ اسفند روز قرآنی بوشهر و اعلام انتخاب دومین شهرستان پایتخت قرآنی ایران در سال ۱۴۰۱ از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1060507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha