ادامه روند پیگیری افزایش تخصیص آب سد معشوره

خادمی، با بیان اینکه پیگیری برای افزایش تخصیص آب سد«معشوره» ادامه دارد، گفت: در اکثر سدهایی که به دنبال تخصیص برای آنها بوده‌ایم اکنون تخصیص آب گرفته‌اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سید موسی خادمی»، امروز(5خرداد)، چهارشنبه در جلسه شورای دانا اظهار داشت: شورای دانا مخفف دادگستری، استانداری، نمایندگان مجلس و امام جمعه است که پس از ارجاع مورد قبول وزارت کشور قرار گرفت.

 

استاندار لرستان با بیان اینکه شورای «دانا» تاکنون فعالیت و خروجی مورد انتظاری نداشته است، افزود: عمده ترین بحث‌های این شورا سرمایه‌گذاری در استان و جلب، جذب و حمایت از سرمایه گذار و  تصمیم گیری در مورد مسائل مهم استان مثل حوزه آب و هماهنگی و پیگیری در وزارتخانه‌ها بود.

 

وی با اشاره به پیگیری برای افزایش تخصیص آب سد«معشوره»، عنوان داشت: از سال ۹۸ در حوزه تخصیص آب اقدامات خوبی انجام شده است و در اکثر سدهایی که به دنبال تخصیص برای آنها بوده‌ایم اکنون تخصیص آب گرفته‌اند.

 

خادمی با بیان اینکه تعداد زیادی از سدهای ما مثل سد آبسرده، سد «تاج امیر»، سد «شهید بروجردی»، سد «مخمل کوه» که تخصیص آنها حذف شده بود همه آنها به مدار باز گشته اند، گفت: برای سدهای چولهول، خسروآباد و ۱۲ الی ۱۳ سد دیگر نیز تخصیص آب شده است.

 

وی با بیان اینکه با تلاش فراوان ظرفیت سد معشوره را از حداکثر ۵۰ میلیون متر مکعب به ۴۰۰ میلیون متر مکعب بالا برده‌ایم، ادامه داد: با احتساب حجم پیشگیری از سیلاب، وزارت نیرو تا کنون ۲۰۰ میلیون متر مکعب تخصیص داده که ما بحث ۲۷۰ میلیون متر مکعب را داریم که عدد به این شکل عوض شده است.

 

استاندار لرستان به اهمیت و نقش تخصیص آب در توسعه استان اشاره کرد و گفت: در این راستا اقدامات بزرگی انجام شده است با این حال سهم لرستان را بیشتر از این می دانیم و با وزارت نیرو بحث و گفتگو داریم.

 

خادمی به تهیه کتابچه‌ای تحت عنوان سند آب لرستان اشاره کرد و بیان داشت: سهم آب لرستان کم است و سهم لرستان از سناریوهای مختلف که می‌شود محاسبه کرد به دست آمده و سهم تخصیص آب لرستان استخراج شده و در حال انجام است.

 

کد خبر 1060535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha