آماده‌سازی ۱۵ هزار ساعت مصاحبه تاریخ شفاهی با رزمندگان دوران دفاع مقدس

علاماتی بالغ بر ۱۵ هزار ساعت از رزمندگان مصاحبه تاریخ شفاهی صورت گرفته است و نیازمند حرکت جهادی در ادامه راه هستیم تا بتوانیم این آثار را به چاپ و برای نسل آینده عرضه کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، آیین رونمایی از ۴۱ عنوان کتاب تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس به مناسبت سالروز فتح خرمشهر صبح امروز در سالن قصرشیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

 

سردار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم با بیان اینکه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس عامل به وظیفه بودند، اظهار داشت: یکی از وظایف و مهم کلیدی دفاع مقدس جمع‌آوری و ضبط و ثبت آثار دفاع مقدس است.

 

وی به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص لزوم جمع‌آوری خاطرات دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: سازمان اسناد با الهام از سند راهبردی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قالب برنامه‌های ششم و هفتم توسعه این مهم را در برنامه‌های خود قرار داده است.

 

رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: از سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ آثار و برکات این برنامه قابل رویت شده است و کتاب‌های متعددی را به چاپ رساندند و در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ این روند ادامه پیدا کرد و امروز از ۴۱ کتاب حوزه تاریخ شفاهی رونمایی می‌کنیم تا به سرمایه‌های ملت بیافزاییم.

 

سردار علاماتی از تصریح روند تاریخ شفاهی در استان‌های کشور خبر داد و عنوان کرد: بالغ بر ۱۵ هزار ساعت از رزمندگان مصاحبه تاریخ شفاهی صورت گرفته است و نیازمند حرکت جهادی در ادامه راه هستیم تا بتوانیم این آثار را به چاپ و برای نسل آینده عرضه کنیم.

 

براساس این گزارش، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جمعی از مسئولین و پژوهشگران و رزمندگان پیشکسوت دوران هشت سال دفاع مقدس در این مراسم حضور داشتند.

کد خبر 1060541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha