۷۷ پایگاه برای اجرای برنامه سنجش سلامت تحصیلی در نظر گرفته شده است

قاسمی پور گفت:امسال ۷۲ پایگاه اولیه و پنج پایگاه تخصصی برای اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در استان در نظر گرفته شده است، علاوه بر این ۳۳ پایگاه تخصصی به صورت مجازی فعالیت خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی قاسمی پور» امروز(۵ خرداد) در نخستین جلسه ستاد سنجش استان گفت: پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی و نیز ارائه توصیه های بهداشتی، آموزشی و روان شناختی به والدین و نوآموزانی که از مشکلات جزئی رنج می برند از جمله اهداف اجرایی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی است.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: در این برنامه پس از انجام مداخله بهنگام ،تشخیص و برنامه ریزی آموزشی برای نوآموزان دچار مشکل و معرفی جهت استفاده از مراکز مشکلات ویژه یادگیری، شناسنامه الکترونیک سلامت برای تمامی کودکان بدو ورود به دبستان صادر می شود.

 

وی در خصوص آمار برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در سال ۱۳۹۹ تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۱۲۱ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و ۱۲ هزار نوآموز پیش دبستانی در این برنامه مورد سنجش قرار گرفتند و در مجموع توانستیم ۹۸/۵ درصد نوآموزان بدو ورود را تحت پوشش برنامه سنجش قرار دهیم.

 

قاسمی پور گفت: سال گذشته پس از سنجش نوآموزان در پایگاه های اولیه ۶/۸ درصد نوآموزان در خصوص آمادگی تحصیلی، ۴/۲ درصد مشکلات بینایی، ۱/۵ درصد مشکلات شنوایی، ۰/۱۶ درصد مشکلات جسمی حرکتی و ۰/۰۸ درصد در خصوص مشکلات اختلال رفتاری به پایگاه های تخصصی ارجاع داده شدند.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته ۷۷۶ نوآموز با مشکلات بینایی و ۶۶۴ نوآموز با مشکلات شنوایی جهت انجام مداخلات پزشکی ارجاع داده شدند افزود: امسال ۷۲ پایگاه اولیه و پنج پایگاه تخصصی برای اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در استان در نظر گرفته شده است، علاوه بر این ۳۳ پایگاه تخصصی به صورت مجازی فعالیت خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه امسال ۱۰ گروه ارزیاب بر روند اجرای این برنامه در استان نظارت خواهند داشت گفت: امسال هشت هزار و ۸۴۲ نفرساعت دوره آموزشی برای عوامل اجرایی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان برگزار شده است.

 

قاسمی پور با بیان اینکه فرآیند سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از تاریخ ۱۴۰۰/۳/۸ لغایت ۱۴۰۰/۶/۱۰ و فرآیند سنجش نوآموزان پیش دبستانی از تاریخ ۱۴۰۰/۶/۱ لغایت ۱۴۰۰/۸/۱۵ اجرایی خواهد شد افزود: فرآیند جهش تحصیلی از تاریخ ۱۴۰۰/۴/۱ لغایت ۱۴۰۰/۴/۳۱ و فرآیند تست مجدد از تاریخ ۱۴۰۰/۵/۲۰ لغایت ۱۴۰۰/۶/۱۰ اجرایی خواهد شد.

کد خبر 1060587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha