فراخوان سومین دوره انتخاب کتاب سال استان کرمانشاه منتشر شد

تیموری ، گفت: فراخوان سومین دوره انتخاب کتاب سال استان کرمانشاه به نام استاد «یدالله بهزاد کرمانشاهی» در ۲ بخش موضوعی و ویژه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، امروز (پنج خرداد) مظفر تیموری در آیین تجلیل از ناشران استان کرمانشاه که در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، گفت:  همزمان با آیین تجلیل از ناشران فعال استان از پوستر این رویداد بزرگ در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهداف توسعه فرهنگ نشر در جامعه رونمایی شد.

 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود:نویسندگان  می توانند در بخش موضوعی  آثار تالیف، ترجمه و تصحیح در موضوعات ۱۰ گانه کلیات، فلسفه و روانشناسی، دین، علوم اجتماعی، علوم خالص، علوم کاربردی، هنر، ادبیات، تاریخ، جغرافیا، کودک و نوجوان و در بخش ویژه «استان‌شناسی» در حوزه‌های زبان و ادبیات، گویش‌ها و خرده فرهنگ‌های استان، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

وی تصریح کرد: در این دوره همه کتاب‌های منتشر شده از سال ۹۴ تا پایان سال ۹۹ مورد ارزیابی قرار می گیرد و  نویسندگان و ناشران باید نسبت به ارائه ۲ جلد کتاب به دبیرخانه اقدام و جایزه کتاب سال در صورت انتخاب فقط به نویسنده اثر تعلق خواهد گرفت.

 

تیموری تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان ۳۱ مرداد امسال به دبیرخانه ارسال و نتایج نهایی داوری که در تهران و توسط کارشناسان غیربومی انجام می‌شود، نیمه اول آبان اعلام و آیین پایانی و اعطای جایزه هم نیمه دوم آبان امسال طی مراسمی برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به جوایز این فراخوان گفت: جایزه نقدی در هر موضوع مبلغ ۲ میلیون تومان، جایزه شایسته تقدیر در هر موضوع مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و مبلغ سه میلیون تومان هم برای جایزه بخش ویژه اهدا  می شود و نویسندگان و ناشران  می‌توانند با شماره ۰۹۱۸۸۵۸۹۴۰۵ جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرند.

 

 معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه  اظهار کرد: سال گذشته ۲۱۲ عنوان کتاب با تیراژ بیش از ۱۸۷ هزار چاپ شد که نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۱۰ درصدی آن بودیم.

 

وی  تصریح کرد:  با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای حمایت از نویسندگان و ناشران از طریق خرید کتاب‌های آنها در  سال ۹۸ تعداد ۸۵ عنوان کتاب به مبلغ ۶۳ میلیون تومان و سال گذشته نیز  ۱۰۰ عنوان کتاب با مبلغ ۹۲ میلیون تومان از ناشران و نویسندگان خریداری و  ۷۵۰ میلیون تومان کتاب و ۳۰۵ میلیون تومان یارانه حمایت از کتاب در سال گذشته پرداخت شده است.

کد خبر 1060610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha