زیارت عبدالعظیم حسنی(ع) بهشت را بر انسان واجب می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزادی گفت: از امام روایت است که زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بهشت را بر زائر آن واجب می‌کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب الله فرحزادی» امروز به مناسبت رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: حضرت حمزه و جعفر طیار بسیار مورد توجه پیامبر(ص) بودند.

 

 

وی افزود: در روایت است که سه چیز در آخرت افضل اعمال است؛ صلوات بر محمد و آل محمد(ص)، ولایت امیرمومنان امام علی(ع) و دیگری آب دادن به برادران مومن است.
استاد حوزه علمیه ادامه داد: در کنار محبت به امیرمومنان امام علی(ع) ثواب آب دادن به دیگران حتی از اطعام کردن هم بیشتر است.
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزادی با بیان اینکه محدث قمی می‌فرماید حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از بزرگترین محدثین و عالمان بسیار بزرگ است، عنوان کرد: نباید به حضرت عبدالعظیم(ع) تنها به عنوان یک امامزاده نگاه کرد بلکه ایشان امامزاده ای است که تعریف و تمجید امام درباره او وجود دارد.

 


وی اظهار کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عالم، محدث، راوی و مرجع مسائل دینی از سوی ائمه معصومین(ع)‌ برای مردم بودند، ما امامزاده زیاد داریم اما همچون عبدالعظیم حسنی(ع) را کم داریم که زیارت او از نظر امام بهشت را بر انسان واجب کند.
استاد حوزه علمیه افزود: وقتی امام هادی(ع) درباره حضرت عبدالعظیم(ع) می‌فرمایند زیارت ثواب حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ثواب زیارت امام حسین(ع) را دارد باید بدانیم که جایگاه ایشان بسیار اهمیت دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزادی با بیان اینکه برخی از امامزادگان خون به دل امامان کردند، اما حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دین خود را به امام هادی(ع) عرضه کردند که نشان از ادب و تواضع فراوان ایشان دارند امام هم در پاسخ فرمودند دین شما کاملا صحیح و خداوند از تو راضی است.

 

 


وی با استناد به روایتی از امام رضا(ع) خطاب به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: حضرت می‌فرمودند ای عبدالعظیم حسنی سلام مرا به شیعیان برسان و به آنها بگو کاری کنند که بازیچه شیطان نشوند.
استاد حوزه علمیه در ادامه بیان کرد: شیعیان مرا به راستگویی و امانتداری توصیه کن، زیرا معیار ایمان راستگویی و امانتداری است.
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزادی افزود: آیت‌الله بهاء الدینی می‌گفت دروغ نگویید همه کارهای شما درست می‌شود. صدق و امانتداری دو پایه مهم دینداری است.

 

 


وی بیان کرد: کسانی که اهلیت ندارند سکوت کنند، بسیاری از ناراحتی‌ها، فتنه، تفرقه و‌ اختلافات ناشی از جدال افراد جاهل است.
استاد حوزه علمیه با اشاره به داستانی از حضرت آدم، ابراز کرد: حضرت آدم بسیار سکوت می‌کردند و می فرمودند خداوند به من فرموده راه رسیدن به قرب و نزدیکی من سکوت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزادی در ادامه سفارش امام رضا(ع)‌ به شیعیان، گفت: امام رضا(ع) فرمودند که شیعیان من به دیدار یکدیگر بروند چراکه اینگونه کینه‌ها و کدورت‌ها از بین می رود. یکدیگر را ضایع نکنند، قسم به من کسانی که دوستان مرا اذیت کند او را نفرین می‌کنم که در دنیا دچار عذاب شود، از تفرقه، اختلاف و شکاف پرهیز کنید و نسبت به هم الفت، یگانگی و محبت داشته باشید.

کد خبر 1060630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha