۵۰ هزار و ۸۹۱ مساله در طرح ملی «مهرواره محله همدل» ثبت شده است

تاکنون ۵۰ هزار و ۸۹۱ مساله و ۷۴۸گزارش از نزدیک ۳۹هزار محله کشور ثبت شده است که بر این اساس ۱۴کلان مساله طرح شده و ۱۰۴ ریزمساله طراحی شده است که باید رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، گردهمایی مشترک مسؤولان بنیاد هدایت، مدیران کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و معاونان فرهنگی ادارات تبلیغات اسلامی این استان ها در اردوگاه الغدیر تبریز با موضوع بررسی طرح مهرواره محله همدل در شمال غرب کشور برگزار شد. 

حجت الاسلام «رضا غلامی» دبیر مهرواره محله همدل در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون ۵۰ هزار و ۸۹۱ مساله و ۷۴۸گزارش از نزدیک ۳۹هزار محله کشور ثبت شده است که بر این اساس ۱۴کلان مساله طرح شده و ۱۰۴ ریزمساله طراحی شده است که باید رفع شود. 

وی با اشاره به استقبال  گفت: استان های آذربایجان شرقی و غربی مقام اول طرح مسائل و مشکلات را هر کدام با هفت درصد در اختیار دارند و استان اردبیل مقام ششم را دارد. 

غلامی با اشاره به فرمایشات سال گذشته مقام معظم رهبری  در ماه مبارک رمضان برای مواسات و همدلی، اظهار کرد: با این اتفاق مساجد ما که به دلیل کرونا اغلب تعطیل بودند کارکردشان تغییر کرد و بیشتر به سمت همدلی و کمک مؤمنانه پیش رفتند و در واقع مساجد وارد مسائل اجتماعی شدند و از طرفی مهرواره با هدف جامعه بانشاط و خودباوری شکل گرفت که نیاز جامعه انقلابی است که دشمن نیز از بین بردن امید و خودباوری مردم را نشانه رفته است. 

وی خاطرنشان کرد: تاکید رهبری این بوده که مشکلات با همراهی مردم رفع شود و طرح مهرواره برای تحقق این موضوع کلید خورد. در قالب این طرح سه جشنواره شهرستانی برای انتخاب ۵۵۰ مساله برتر، جشنواره استانی برای انتخاب ۶۲ مساله برتر و ۳ نفر برتر در سطح ملی انتخاب و برای هر کدام ۲۰۰میلیون تومان وجه نقد اهدا می شود. 

دبیر مهرواره محله همدل یادآوری کرد: بیشترین مسائل و مشکلات ارایه شده به ترتیب در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی است. 

غلامی در خصوص ثبت‌نام  در این مهرواره اعلام کرد: برنامه‌های مهرواره محله همدل از ۲ روز مانده به ماه مبارک رمضان شروع ‌شده است و روند ثبت مسأله توسط شرکت‌کنندگان تا عید سعید فطر، همچنین حل مسئله و بارگذاری آن در سایت «www.ham-del.ir» تا ۲۰ خرداد جاری ادامه دارد.

وی گفت: علاقه مندان و هر کنشگر اجتماعی باید عدد یک را به شماره ۵۰۰۰۱۷۵ ارسال کند و لینک ثبت‌نام برای آن داوطلب ارسال می‌شود و داوطلب با اعلام آمادگی برای رفع مشکلات محله‌اش نوع مشارکت خود را هم اعلام می کند و اگر نیاز به پاسخگویی بود به او مشاوره داده می‌شود.

غلامی ادامه داد: فقط موضوع جمع‌آوری و توزیع سبد معیشتی مدنظر نیست بلکه به جز مشکلات اقتصادی اهالی، موضوعاتی چون برطرف شدن اختلافات، رفع مشکلات محله، جهیزیه و هر نوع مشکلات فردی و جمعی که در محله‌ها وجود دارد مدنظر این مهرواره است، البته تاکنون مشکلاتی مثل آب شرب محله، ایجاد اشتغال و آسفالت محله رفع شده است. 

کد خبر 1060659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha