رونمایی از ۴۱ عنوان کتاب تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس در تبریز

مراسم رونمایی از ۴۱ عنوان کتاب تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس به مناسبت سالروز حماسه فتح خرمشهر در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سردار «اصغر عباسقلی‌زاده»، امروز در آیین رونمایی از 41 عنوان کتاب تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس به مناسبت فتح خرمشهر، اظهار داشت: نویسندگان حوزه دفاع مقدس در راستای فرامین مقام معظم رهبری، برای ثبت و ماندگاری ارزش‌های جنگ تحمیلی و خاطرات رزمندگان، تلاش می‌کنند که امر خیر و پسندیده‌ای است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با اشاره به رونمایی از کتاب «کهنه سرباز ایران»، توضیح داد: این کتاب به روایت «حسن علی ابراهیمی سعید»، یکی از رزمندگان غیور ارتش و نویسندگی اسماعیل هدایتی به چاپ رسیده و همچنین به عنوان کتاب برتر تاریخ شفاهی نیز انتخاب شده است.

وی ادامه داد: در راستای تدوین کتاب «کهنه سرباز ایران» 15 جلسه یک‌ونیم ساعته حضوری، دو جلسه نقد و بررسی چهار ساعته و چهار جلسه تشریحی برگزار شده است.

سردار عباسقلی‌زاده با بیان اینکه 68 عنوان کتاب در زمینه تاریخ شفاهی در دست تدوین، بررسی و چاپ است، گفت: پنج عنوان کتاب نیز در سال‌جاری آماده تدوین و چاپ است.

وی با اشاره به رونمایی از کتابی دیگر در زمینه تاریخ شفاعی به نام «سردار بی‌نشان زرهی» افزود: این کتاب به روایت «سید احمد موسوی» و نویسندگی «مجید محبوبی» چاپ شده است.

سردار عباسقلی‌زاده پس از رونمایی از کتب «کهنه سرباز ایران» و «سردار بی‌نشان زرهی» با اهدای لوح تقدیر از راویان و نویسندگان این کتب تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 1060657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha