مقام معظم رهبری نگاه استراتژیکی به عرصه سینما دارند

شاه حسینی گفت: کسانی که در عرصه سینما دغدغه داشته باشند مثل مقام معظم رهبری که نگاه استراتژیکی دارند به این هنر توجه می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «انسیه شاه حسینی » شامگاه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد) در دیدار عوامل و داوران چهارمین جشنواره ملی فیلم کوتاه طنین مسجد با نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: سینما هنر گرانی است و اگر فردی نقاش باشد هر تابلویی که می خواهد با یک بوم و چند تابلو نقاشی می کشید و اگر قرار بود نویسنده باشیم در یک گوشه اتاق می توانستیم افکار خود را پیاده کنیم ولی هنر سینما داری ظرافت و پیچیدگی های خود است.

 

کارگردان برجسته سینما و داور چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد ادامه داد: سینما داستان متفاوتی دارد و فیلمنامه نویس یک داستانی را می نویسد که مثل نقشه ساختمان می ماند و می دانیم که این هنر به چه شکلی بنا است به صحنه برود تا زمانی که یک فلیمنامه ساخته نشود ارزشمند نمی شود و هرگز نمی توانیم این آثار را در ورق بسازیم.

 

شاه حسینی متذکر شد: در سینما وقتی فیلمنامه نوشته می شود نقشه راه آماده است و مهمترین مصالح برای ساخت یک فیلم تزریق اعتبارات است و کسانی که در عرصه سینما دغدغه داشته باشند مثل مقام معظم رهبری که نگاه استراتژیکی دارند به این هنر توجه می کند.

 

وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند فرهنگ مقوله است که حاضر هستم جانم را فدای آن کنم، تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند با دیدن فیلمنامه تشخیص دهد که آیا مصالح احتماعی که مد نظر دارد در آن فیلم رعایت شده یا خیر و حتما باید نظارت بر فیلم سازی نیز اتفاق بیفتد.

 

کد خبر 1060675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha