برگزاری مراسم سوگواری و توزیع غذا بین کارتن‌خواب‌ها در سالروز وفات سیدالکریم (ع)

حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در مسجد موسی بن جعفر(ع)، گفت: ۵۰۰ پرس غذای گرم در پایان این مراسم بین کارتن‌خواب‌های منطقه غیاثی تهران توزیع می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمد طباطبایی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مراسم سوگواری حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در پنجم و ششم مردادماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت موسی بن جعفر علیه الاسلام برگزار می شود، اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین عباس اکبری، استاد حوزه علمیه تهران در این مراسم سخنرانی می کند.

 

امام جماعت حضرت موسی بن جعفر علیه الاسلام (واقع در تهران، خیابان شهید سعیدی) افزود: ۵۰۰ پرس غذای گرم توسط پایگاه بسیج این مسجد در پایان این مراسم میان کارتن خواب های منطقه غیاثی تهران توزیع می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه حضرت سیدالکریم (ع) به دلیل اطاعت از امام زمان خویش به این جایگاه عظیم رسید، گفت: ایشان در کلاس های درس‌شان کاملا مطابق با کلام نورانی ائمه اطهار علیهم الاسلام رفتار و سخنرانی می کردند.

 

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه با اشاره به بیان و شرح روایات و تفسیر قرآن کریم توسط حضرت عبدالعظیم حسنی علیه الاسلام در مسجد، تاکید کرد: این سنت این محدث و فقیه عظیم الشان نشان دهنده اهمیت دادن ایشان به جایگاه مسجد بود که همین موضوع نیز موید رفتار نبوی و علوی حضرت سیدالکریم (ع) است.

 

وی با بیان اینکه هر کس خود را شیعه اهل بیت (ع) می داند باید مسجد را مرکز فعالیت های دینی، فرهنگی، علمی و اقتصادی قرار دهد، گفت: مسجد در سیره و سنت چهارده معصوم علیهم الاسلام بهترین پایگاه به حساب می آید.

کد خبر 1060698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha