اجرای ۱۶۰ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری در کشور/ ۵۲۶ پروژه افتتاح شد

مونسان در مراسم افتتاح همزمان ۵۲۶ پروژه گردشگری در کشور گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ طرح گردشگری با ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در کشور در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آستارا، «علی اصفر مونسان» امروز(پنج‌شنبه، ۶ خرداد) در آیین افتتاح فاز اول هتل پنج ستاره دهکده گردشگری حیران که به صورت افتتاح همزمان پروژه های گردشگری در ارتباط تصویری با رییس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه پروژه‌های بسیاری در حوزه گردشگری در حال اجراست گفت: ایجاد توسعه اشتغال پایدار در شهرها و روستاهای کشور، کمک به توسعه متوازن فضاهای فرهنگی و گردشگری، توزیع عادلانه ثروت، افزایش میزان ظرفیت های اقامتی، تقویت بنیان های فرهنگی و هویت ملی و کمک به بهبود سطح رفاه اجتماعی در جوامع محلی با توسعه گردشگری از اهداف اجرای این پروژه ها است.

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تنوع محصولات گردشگری را از اقدامات مهم در دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: گردشگری صرفا متکی به حوزه تاریخی و فرهنگی نیست و باید با تنوع سازی محصولات آن را توسعه داد.

 

وی ادامه داد: توسعه صنعت گردشگری در حوزه‌های کشاورزی، دریایی و طبیعت گردی نیز در دستور کار بود که مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفت.

 

مونسان تنوع اقامتگاه‌ها را از اقدامات ابتکاری در دولت دوازدهم دانست و اظهارداشت: در این راستا هتل‌های کوچک، کاروانسراها، هتل کاروانسراها و اقامتگاه‌های تاریخی ایجاد شده تا به ظرفیت رقابتی کشور در رقابت با کشورهای منطقه افزوده شود و این بهره گیری از ظرفیت های تاریخی در راستای ایجاد مراکز، هتل ها و اقامتگاه ها مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه سند برند ملی کشور در حال اجراست اذعان کرد: تا قبل از دولت تدبیر و امید برنامه جامع و مدونی برای گردشگری کشور وجود نداشت و همین موجب رکود این صنعت شده بود که خوشبختانه سند گردشگری کشور در دولت دوازدهم تدوین و به تصویب رسید.

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ضعف‌های آموزشی موجود در گردشگری متذکر شد: همچنین سند جامع آموزش جهت ارتقا و کیفیت گردشگری تدوین شد.

 

وی در ادامه با تشریح وضعیت گردشگری کشور در قبل از دولت تدبیر و امید و اقدامات اجام شده در این دولت تصریح کرد: تا قبل از دولت تدبیر ۲۱۹ هزار تخت اقامتی در سراسر کشور موجود بود که این رقم اکنون به ۴۶۵ هزار تخت افزایش یافته است.

 

مونسان تعداد هتل آپارتمان‌ها و مراکز اقامتی حال حاضر را ۲ هزار و ۳۲۲ واحد به نسبت هزار و ۵۴۱ واحد گذشته آن اعلام کرد و بیان داشت: ۲ هزار و ۲۰۰ واحد بوم‌گردی در این دولت ایجاد شده که موجب ایجاد نشاط و درآمد پایدار برای روستانشینان شده است.

 

وی اضافه کرد: همچنین ۱۷۵ باب هتل چهار و پنج ستاره به بهره برداری رسیده و ۶۷۰ هتل هم در حال ساخت است.

 

مونسان با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ طرح گردشگری با ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در کشور در حال اجراست تصریح کرد: در حوزه میراث فرهنگی هفت اثر ملموس و ناملموس به ثبت جهانی رسیده و ۲ پرونده اورامانات کرددستان و کریدور شمال جنوب به سازمان یونسکو ارسال  شده و تیرماه بررسی می شود.

 

وی تعداد موزه‌های کشور را مورد اشاره قرار داد و اعلام کرد: ۱۸۰ موزه در این دولت با بهره‌گیری از کمک های مردمی به بهره‌برداری رسید که رکوردی جدید است.

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ۲هزار و ۵۳۰  پروژه مرمتی اجرا کردیم افزود: ۳۴ هزار اثر تاریخی مرمت شده و چهار هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شده است.

 

وی در ادامه به پروژه‌های افتتاحی امروز در سراسر کشور اشاره و بیان کرد: ۵۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان امروز در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به بهره برداری رسید.

 

مونسان با بیان اینکه در استان گیلان ۲۵۰ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست تاکید کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ۱۱ هزار و ۶۰۰ تخت به مجموعه ۳۹ هزار تخت گیلان افزوده می شود.

 

وی در پایان به آسیب‌های ناشی از کرونا در حوزه گردشگری اشاره و خاطرنشان ساخت: در بودجه سال جاری هفت هزار میلیارد تومان برای آسیب دیدگان کرونا اختصاص یافت.

 

مونسان در پایان از رییس جمهور خواست تا جهت کمک به صنعت گردشگری سه هزار میلیارد تومان از این اعتبار به صورت کمک های بلاعوض به فعالان حوزه گردشگری پرداخت شود.

 

 

کد خبر 1060756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha