«  عفاف و حجاب» جزء قوانین حکومتی است

اسلاملو با اشاره به اهمیت جایگاه حجاب و عفاف در جامعه گفت: فلسفه تشکیل حکومت اسلامی اجرای احکام اجتماعی دین است.

« نعیمه اسلاملو» در قالب ویژه برنامه صریحانه که اختصاص به مسئله « عفاف و حجاب» در جامعه است به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: حجاب نه اصول دین و نه فروع دین است. 

 

مدیر موسسه فرهنگی کاربردی خیبر افزود: حکومت اسلامی زمانی که می خواهد برای احکام قانون بگذارد، کاری ندارد که حجاب نه اصول دین و نه فروع دین است. 

 

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی بیان کرد: هیچ گاه برای نماز قانون نمی گذارند چرا که « نماز» بعد فردی میان انسان و خدا است اما نوع پوشش با توجه به اینکه جنبه اجتماعی دارد برای آن قانون می گذارند. 

 

مدیر موسسه فرهنگی کاربردی خیبر خاطرنشان کرد: قوانین اجتماعی در حکومت اسلامی، این معیار را ندارد که هر‌ آنچه اصول دین یا فروع دین است برای آن قانون بگذارد و هرچه در این در این معیار نیست برای آن قانون نگذارد. 

 

اسلاملو خاطرنشان کرد: معیار حکومت اسلامی این است که کدام ها احکام اجتماعی است، چرا که فلسفه تشکیل حکومت اسلامی اجرای احکام اجتماعی دین است. 

 

مدیر موسسه فرهنگی کاربردی خیبر در پایان بیان کرد: فلسفه قانون گذاری بُعد اجتماعی مسئله حجاب است چرا که پوشش روی دیگران تأثیر گذار است. 

 

 

 

 

 

کد خبر 1060768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha