حمزه عموی پیامبر(ص) روز غربت اسلام به ایشان ایمان آوردند

استاد حوزه علمیه گفت: حمزه عموی پیامبر(ص) با بصیرتی که داشتند روز غربت اسلام ایمان آوردند و پیامبر(ص) را یاری کردند، امروز هم در غربت انقلاب پای آن ایستادن هنر است.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان ، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید حمید میرباقری» شامگاه چهارشنبه به‌مناسبت رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام و حمزه عموی پیامبر در مسجد غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: شهادت حضرت حمزه به نقلی در ۸ شوال قرار دارد.

 

وی افزود: آنچه سبب شهادت حضرت حمزه در جنگ احد شد محبت دنیا در دل برخی مسلمانان بود.
حجت الاسلام میرباقری با استناد به حدیثی عنوان کرد: محبت دنیا راس هر خطایی در زندگی است، در طول تاریخ هر جامعه‌ای از پشت خنجر خورده در اثر محبت دنیا بوده‌ است.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فاجعه احد بسیار جان‌سوز بود، اظهار کرد: در این جنگ پس‌ از شکست مسلمانان حمزه را قطعه‌قطعه کردند، در جنگ احد کار مسلمانان به‌ خاطر محبت دنیا به‌ جایی رسید که دشمن طمع کرد که پیامبر(ص) را بکشد.


حجت الاسلام میرباقری با بیان این‌که حمزه عموی پیامبر (ص) در غربت اسلام به شهادت رسید، اظهار کرد: خداوند در سوره توبه می‌فرماید ای کسانی که ایمان آوردید تقوا پیشه کنید و در مسیر ایمان صبور و در معیت صادقان باشید که مسیر را گم نکنید.
وی افزود: مراد از صادقین اهل‌بیت(ع) هستند، طبرسی در تفسیر این آیه می‌گوید مراد از صدیقین حمزه عموی پیامبر (ص)، جعفر طیار (ع) و امیرمؤمنان امام علی (ع) هستند. حمزه عموی پیامبر(ص) کسی است که پیامبر (ص) به او لقب اسدالله و سیدالشهدا داده‌اند.
استاد حوزه علمیه ادامه داد: متأسفانه بسیاری از منابع اهل‌سنت سعی کردند حمزه سیدالشهدا را کم‌رنگ کنند درحالی که اهل‌بیت(ع) تلاش کرده‌اند که ایشان را پررنگ کنند زیرا حمزه روز غربت اسلام به پیامبر(ص) ایمان آورد و جان‌فشانی کرد.


حجت‌الاسلام میرباقری با استناد به آیه ۶۹ سوره نساء عنوان کرد: هر کس خدا و رسول را اطاعت کند آنها هم‌نشین کسانی می‌شوند که خدا نعمت خود را بر آن‌ها تمام کرده‌ است، پیامبر فرمودند مصداق نبی در این آیه من، مصداق صدیقین امیرمؤمنان امام علی(ع) ، مصداق سیدالشهداء عموی من حمزه و مصداق صالحان حضرت زهرا (س) و ۲ فرزند ایشان امام حسن (ع) و امام حسین (ع) هستند.
وی با بیان این‌که اهل‌بیت (ع) همواره به حمزه عموی پیامبر (ص) افتخار می‌کردند عنوان کرد: حمزه عموی پیامبر (ص) خود را به پیامبر (ص) و خدا سپرد و روزی به اسلام ایمان آورد که پیامبر (ص) در غربت بود، امروز هم انقلاب اسلامی در غربت است در این غربت پای انقلاب ایستادن هنر است.


استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حمزه بصیرت داشت که در کنار پیامبر(ص) او را یاری کرد، گفت: امام باقر (ع) فرموده‌اند بنی‌هاشم نیرومند بوده‌اند اما اگر ۲ نفر همچون حمزه عموی پیامبر (ص) و جعفر طیار در کنار امیرمؤمنان امام علی (ع) حضور داشتند حق ایشان غصب نمی‌شد.

کد خبر 1060803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha