ابعاد شخصیتی امام(ره) برای نسل جوان تبیین شود

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ابعاد شخصیت علمی و سیاسی امام(ره) برای نسل جوان تبیین شود گفت: اگر تنها به بخش های سیاسی امام(ره) پرداخته شود دیگر بخش ها مغفول می ماند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت،  آیت الله «رسول فلاحتی» امروز(پنج شنبه، ۶ خرداد) در جلسه هماهنگی برگزاری سی و دومین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) و بیستمین سالگرد ارتحال آیت الله صادق احسانبخش نماینده اسبق نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت گفت: ایام الله‌ها مربوط به رابطه انسان با خدا است و  بر این اساس همه انبیای الهی مامور به نکوداشت ایام الله‌ها شدند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان بزرگداشت ایام الله‌ها را الگوسازی برای نسل‌های آینده دانست و گفت: پیروی انقلاب اسلامی از این ایام الله‌ها است که باید خاطره‌های انقلاب اسلامی ثبت شود.

 

وی با تاکید بر احیا و نکوداشت ایام‌الله ها افزود: نهضت امام‌خمینی(ره) پس از بعثت انبیا حرکتی عظیم و بی‌نظیر بود و همه باید تلاش کنیم این نهضت با رهبیری امام راحل ماندگار بماند.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه باید قیام امام(ره) و تحقق انقلاب اسلامی برای نسل حاضر تبیین شود اظهارداشت: باید از ابزارهای مختلف چون رسانه ها به‌ویژه صدا و سیما برای انتقال پیام بهره گیریم.

 

وی خواستار تبیین شخصیت امام(ره) برای نسل کنونی شد و با بیان اینکه نباید تنها به یک بعد توجه داشت تاکید کرد: اگر تنها به بخش های سیاسی امام(ره) پرداخته شود دیگر بخش ها مغفول می ماند و باید ابعاد چهارگانه علمی امام(ره) برای جامعه بیان شود.

 

فلاحتی با بیان اینکه جوانان باید متوجه سیاست الهی و دینی امام(ره) شوند تاکید کرد: ابعاد علمی و سیاسی امام(ره) نباید به فراموشی سپرده شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور به دو دهه پیاده روی مردم گیلان برای حضور در مراسم ارتحال امام(ره) اشاره کرد و گفت: سال های گذشته گیلانی ها از این استان تا مرقد امام(ره) پیاده حرکت می کردند و چند سالی است که به دلیل ماه مبارک رمضان و شیوع کرونا انجام نمی شود.

 

گفتنی است، مراسم سی و دومین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) و بیستمین سالگرد ارتحال آیت الله صادق احسانبخش نماینده اسبق نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه( ۱۳ خرداد) با سخنرانی آیت الله سیداحمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان در مصلای امام خمینی(ره) شهر رشت برگزار می شود.

کد خبر 1060824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha