راهیابی اثر نقاش مازندرانی به فستیوال آفریقا کووید ۱۹

یکی از آثار «میثم رایکا» نقاش سبک خیال پردازانه ایرانی معروف به نقاشی قهوه خانه ای با موضوع کرونا و قاجار به فستیوال آفریقا کووید ۱۹ راه یافت.

«میثم رایکا» با بیان اینکه نمایشگاه نقاشی گرافیک و جمله نگاره کورونآرت کاخ گلستان به همت مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان به مناسبت روز جهانی موزه و گرامی داشت هفته میراث فرهنگی برگزار شده به خبرنگار شبستان در ساری گفت:  هنرمندان از سراسر کشور با استفاده از تكنيك هاى متداول، تاثير و وجود ويروس كرونا را به صورت گرافیکی، نقاشی و یا جمله نگاره باز آفرینی کرده ودراین نمایشگاه مجازی حاضر شدند.

 

نقاش جوان پیرو شیوه نقاشی قهوه‌خانه‌ای و خیال پردازانه با بیان اینکه بیان خلاقانه و تاثیر پذیری جامعه از تلفیق هنر و هویت های تاریخی یکی از اصلی ترین اهداف کرونآرت کاخ گلستان بود، اظهار کرد: کاخ گلستان  طی فراخوانی از هنر مندان خواست که با دست مایه قرار دادن تصاویر موجود در کاخ گلستان تاثیر وجود ویروس کرونا را باز آفرینی کنند .

وی اذعان کرد: این مواجه با امر تاریخی و مدرن بهانه ای بود که کلکسیونی  از آثاری  با این موضوع  طراحی و اجرا کنم .

رایکا،  خلق آثار هنری را محملی برای نگاه دگرگونانه با پدیده های نوین جامعه دانست، یادآورشد: یکی از آثار کلکسیون نقاشی کرونا و قاجار که به این نمایشگاه ارسال کرده بود  به عنوان اثر منتخب در فستیوال آفریقا کووید نوزده هم به صورت مجازی به نمایش در آمده است.

وی بیان کرد: در فراخوان نمایشگاه کورونآرت آمده که آثار منتخب، پس از اتمام قرنطینه و عادی شدن شرایط، طی نمایشگاهی در کاخ گلستان به نمایش در خواهند آمد.

 

 

 

کد خبر 1060827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha