اجرای ۲۵۰ طرح گردشگری در گیلان

مونسان از اجرای ۲۵۰ طرح گردشگری در گیلان خبر داد و گفت: با بهره ‌برداری از این طرح ها، ۱۱ هزار و ۶۰۰ تخت به مجموعه اقامتی استان اضافه می‌ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«علی‌اصغر مونسان» امروز(پنجشنبه، ۶ خرداد) در جمع خبرنگاران،اظهارکرد: در دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری رشد چشمگیری داشتیم.

 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری با بیان اینکه قبل از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید تعداد تخت های مراکز اقامتی و رفاهی کشور ۲۱۹ هزار تخت بود، افزود: تعداد این تخت های اقامتی و رفاهی در کشور پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید به ۴۶۵ هزار تخت افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه قبل از شیوع کووید ۱۹ آمار گردشگران داخلی و خارجی کشور هشت میلیون و ۸۶۰ هزار نفر بود، تصریح کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید، این تعداد گردشگران داخلی و خارجی کشور چهارمیلیون و ۳۰۰ هزار نفر بود.

 

مونسان با بیان اینکه ۲۵۰ طرح گردشگری در استان گیلان در دست اجرا است، گفت: با بهره ‌برداری از این طرح ها، ۱۱ هزار و ۶۰۰ تخت به مجموعه اقامتی استان اضافه می‌ شود.

 

وی اضافه کرد: اضافه شدن این تعداد تخت به مراکز اقامتی گیلان جهش خوبی در توسعه زیرساخت‌ های گردشگری استان است.

 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان گیلان را یکی از قطب ‌‌های گردشگری کشور به لحاظ منابع کشاورزی و جاذبه‌ های تاریخی و طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: حیران بندر مرزی آستارا یکی از کانون‌های گردشگری کشور و استان گیلان است.

 

مونسان تاکید کرد: با هدایت تورهای گردشگری به حیران از جاذبه‌ های گردشگری این نقطه از کشور می‌توان استفاده بهینه کرد.

کد خبر 1060867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha