لزوم افزایش بودجه سازمان میراث فرهنگی/ بناهای تاریخی با مشارکت مردم بازسازی می‌شوند

طالبیان با تاکید بر لزوم افزایش بودجه سازمان میراث فرهنگی، گفت: در بودجه ۱۴۰۰ برای این سازمان مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدحسن طالبیان» امروز (۶ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در چند سال گذشته حدود پنج هزار طرح مرمت آثار تاریخی و فرهنگی در کشور با مشارکت و سرمایه گذاری مردم اجرایی شده است.

 

معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر اینکه حتی در مدت شیوع بیماری کرونا هیچ کارگاه مرمتی در کشور متوقف نشد، افزود: ۵۰۰ پروژه ملی در صورت تامین اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی تا پایان دولت تدبیر و امید در کشور آماده بهره برداری خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: از این تعداد پروژه ۴۹۰ مورد بنای تاریخی و ۱۰ موزه است که خراسان جنوبی هم سهم قابل توجهی دارد.

 

طالبیان در ادامه با بیان کمبود شدید اعتبارات در حوزه میراث‌ فرهنگی کشور، افزود: بودجه ما از ۱۸۰ میلیارد تومان سال ۹۸ به ۳۰۰ میلیارد تومان در سال مالی ۹۹ رسید و امیدواریم در بودجه سال جاری به ۵۰۰ میلیارد تومان برسد که البته مقدار زیادی از این اعتبارات هم اوراق است.

 

معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: کشور باید توجه بیشتری به میراث فرهنگی داشته باشد چرا که باعث حفظ هویت فرهنگی ما ایجاد اشتغال و تداوم دانش تاریخی می‌شود.

 

وی از تخصیص پنج میلیارد و ۲۰۰‌ میلیون تومان در سال ۹۹ به حوزه میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد و عنوان کرد: تاکنون هشت میلیارد تومان به تأسیسات گردشگری آسیب‌دیده از کرونا در خراسان جنوبی تسهیلات پرداخت شده است.

 

طالبیان در پایان با اشاره به ارگ کلاه فرهنگی بیرجند، بیان کرد: در این زمینه اگر استانداری نسبت به تکمیل مرمت و ایجاد موزه سیاسی اجتماعی در این مکان تاریخی اقدام کند ما نیز نسبت به تامین محتوا و تجهیزات کمک خواهیم کرد.

 

 

 

کد خبر 1060877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha