۲۰۰ هزار فرصت شغلی توسط بسیج در کشور ایجاد می شود

سلیمانی گفت: برای امسال ایجاد ۲۰۰ هزار شغل توسط بسیج هدفگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «غلامرضا سلیمانی» بعدازظهر امروز (۶ خرداد) در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه آبرسانی روستای گزخت شهرستان زیرکوه، اظهار کرد: مشارکت در برنامه‌های محرومیت‌زدایی و سازندگی در کشور و خدمت به مردم در مناطق محروم از برنامه‌های بسیج سازندگی است.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور از ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی به همت بسیج سازندگی در سال جاری خبر داد و گفت: عمدتا پروژه های اشتغال زایی در مناطق روستایی و قطب‌های زنجیره تولید است.

 

سلیمانی با بیان اینکه اجرای ۲۰ هزار پروژه محرومیت زدایی در دستور کار است، ادامه داد: این طرح‌ها به ویژه در مناطق محروم و در موضوعات زیرساختی مانند آبرسانی آموزش بهداشتی جاده و راه‌های روستایی و ساخت محرومان خواهد بود.

 

وی بیان کرد: مسئولان نظام بنا دارند در یک بازه زمانی کوتاه مدت محرومیت را از تمام مناطق محروم ریشه کن کنند‌ و با استفاده از ظرفیت ها و با کار جهادی و کاهش هزینه ها میتوان کارها را انجام داد. 

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور  با اشاره به اینکه باید برای مناطق محروم استان خراسان جنوبی برنامه میان مدت محرومیت زدایی تهیه شود، گفت: بسیج مستضعفین و سپاه میدان‌دار این حرکت در سطح کشور  خواهد بود و باید برنامه های میدانی، منطقه ای و استانی تدوین شود.  

 

وی در پایان پیشنهاد داد با همکاری سپاه، دستگاه های اجرایی و استانداری با استفاده از ظرفیت نخبگان استان و هیئت های اندیشه ورز بسیج یک برنامه تفصیلی مناسبی برای هر شهرستان تهیه کنند.  

کد خبر 1060902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha