جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی شهرستان قدس برگزار شد

با حضور مسئولین شهرستان قدس جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی در مناسبت های پیش رو با حضور امام جمعه شهرستان قدس، معاون سیاسی فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی، جانشین فرمانده سپاه، شهردار، عضو شورای اسلامی شهر، مدیر اداره تبلیغات اسلامی، رئیس ستاد نماز جمعه، مسئول ستاد عتبات عالیات، شهردار، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)، معاون فرهنگی سپاه، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه، رییس نهاد کتابخانه های عمومی و دیگر مسئولان برگزار شد.

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس در این جلسه اظهار داشت: مناسبت های پیش رو همچون ۱۴ خرداد که عروج یک امام و ظهور امام دیگر را در بر دارد بسیار پر اهمیت و به نسبت نیازهای امروز باید از آن کمال بهره برداری صورت گیرد.

وی گفت: ۱۵ خرداد ماه پشتوانه اتفاق های تاریخی است که آن خون، ایثار و شهادت زمینه ساز ۱۴ خرداد شد و اگر امام راحل با این عظمت ظهور کرد و در ۱۴ خرداد عروج کرد پشتوانه اش قیام مردم در ۱۵ خرداد ماه است.

وی در ادامه افزود: زیربنایی ترین مناسبت روز ۱۶ خرداد و روز شهادت امام صادق علیه السلام که اگر نبود این مناسبت و مکتب پویا و پر محتوای جعفری، انقلاب پیروز و ادامه دار نمی شد.

حجت الاسلام جوکار بیان داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری در صحنه سیاست و زندگی به مناسبت هایی همچون قیام خونین ۱۵ خرداد و بزرگداشت مناسبتهای ملی و مذهبی مخصوصا خرداد ماه نیازمند هستیم.

امام جمعه شهرستان قدس خاطرنشان کرد: صحنه انتخابات پیش رو صحنه جهاد و امتحان در انجام تکلیف است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر قدس خاطر نشان کرد: درصد حساسیت های انتخابات ۲۸ خرداد ماه امسال بالاست و حجم تبلیغات دشمن و اردوکشی های داخلی که برخی ها به دنبال آن هستند با مشارکت حداکثری مردم خنثی خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: در منظومه فکری امامین انقلاب اصل مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم، زیربنایی ترین اصل  است.

جوکار با اشاره به رد صلاحیت ها و شرکت مردمی بیان کرد: اینکه عده‌ای می‌گویند اقدام انقلابی و قابل تحسین شورای نگهبان باعث کاهش مشارکت می شود باید بگویم تجربه سالهای ۹۲و ۹۶ نشان می دهد که مشارکت افزایش پیدا می کند و البته مقداری کاهش مشارکت  به دلیل کرونا وجود خواهد داشت.

امام جمعه شهر قدس بیان‌ کرد: برنامه ۱۴ خرداد را در پیش درآمد نماز جمعه برگزار خواهیم کرد و در اوضاع کرونایی با مخابره کردن پیام از ازدحام بیشتر جلوگیری می‌کنیم.

در این جلسه نیز مصوب شد تا در محوطه فضای باز حسینیه بیت الشهدا(ع) واقع در بلوار امامزاده در شب شهادت امام صادق علیه السلام و در امتداد غروب ۱۵ خرداد ماه مراسم محوری شهرستان برگزار شود.

در ادامه جلسه مطرح شد: در روز شهادت امام صادق علیه السلام با برنامه ریزی مجمع طلاب و تولیت امامزاده، هیئت های مذهبی و عزاداران در قالب اجتماع صادقیون در محوطه فضای باز امامزاده حضرتین گردهم خواهند آمد.

کد خبر 1060922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha