سردار حق بین الگوی نسل جوان/ در میدان مبارزه با دشمن محکم می ایستیم

حجت الاسلام شیرازی سردار حق بین را انسان وارسته وابسته به خدا و الگو برای نسل جوان جامعه دانست و گفت: سردار از دوران جوانی بر هوای نفس غالب شد و الگوی نسل جوان جامعه بشری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، حجت الاسلام  «علی شیرازی » در چهلمین روز عروج عارفانه سردار محمد علی حق بین، فاتح نبل و الزهرا که عصر امروز ( پنج شنبه، ۶ خرداد) در مزار شهدای گمنام شهرستان لنگروذ برگزار شد، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم و  سه نوع جهاد اصغر، اکبر و جهاد کبیر، گفت: جهاد اصغر هم مبارزه با هوای نفس و هم مبارزه با شیطان است و جنگ با هوای نفس و  شیطان سخت تر از جنگ با تروریست ها و استکبار جهانی است.

 

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله تصریح کرد: تا انسان بر نفس غالب نشود و افسار شیطان را در دست نگیرد، روحیه شجاعت طلبی در او ایجاد نمی شود.

 

وی ادامه داد: مرگ را امام راحل اینگونه تبیین می کند کسی که بر نفس غالب شد حقایقی می بیند که دیگران نمی بینند، چشم برزخی باز می شود و  این در نتیجه مبارزه با هوای نفس و خودخواهی ها و آنچه برای غیر خداست، اتفاق می افتد.

 

حجت الاسلام شیرازی مبارزه با منافقین، مشرکین، کفار و استکبار را  جهاد اصغر عنوان و خاطرنشان کرد: جنگ با تروریست ها در سوریه  و دشمنان جهاد اصغر است و جهاد کبیر به معنای  اطاعت نکردن از کفار و در راس آن استکبار است استکبار آمریکا نیست بلکه امریکا جزئی از استکبار است و  سرمایه داران بین الملل و صهونیست بین الملل و همه کسانی که علیه دین و ارزش های الهی تلاش می کنند، مستکبر هستند.

 

وی با بیان اینکه  در راس استکبار آمریکا است و قرآن تبعیت از استکبار را ممنوع می داند، اظهار کرد: تسلیم استکبار، آمریکا و طاغوت نشدن جهاد کبیر است.

 

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله سردار حق بین را  انسان وارسته وابسته به خدا و الگو برای نسل جوان جامعه دانست و اذعان کرد: سردار از دوران جوانی بر هوای نفس غالب شد و الگوی نسل جوان جامعه بشری است ما باید قدر این سرداران وابسته به خدا را بدانیم.


وی ادامه داد: سردار حق بین در میدان جنگ با صدام شجاعانه نبرد کرد و بدانیم میدان جنگ اصغر باز است و جنگ اکبر و اصغر ادامه داد، تا نظام جمهوری اسلامی وجود دارد دشمنی با این انقلاب هم وجود دارد.

 

حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه میدان جهاد کبیر هم فعال است، تصریح کرد:  تا زمانی که ما حول محور خدا می چرخیم و تابع امام بزرگوار و ولی فقیه زمان هستیم، دشمن و مستکبرین علیه ما موضع دارند و تا زمانی که استکبار علیه ما موضع دارد میدان جهاد کبیر هم فعال است.


وی الگوی ما را شهدا، سردار حق بین و سردار سلیمانی ها دانست و خاطر نشان کرد: دشمن به کسی حمله می کند که در بقا انقلاب، دین و ارزش ها سهم دارند و دشمن علیه انقلاب تلاش کرده و از قدرت معنوی و نظامی سپاه می ترسند.

 

حجت الاسلام شیرازی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دشمن از شورای نگهبان وحشت دارد و می داند تا زمانی که شورای نگهبان وجود دارد نمی تواند در ارکان و کانون اسلامی کشور نفوذ کند، افزود: ما باید علیه استکبار محکم موضع بگیریم و این به معنای آن است که امروز چه تکلیفی بر عهده داریم و امام راحل می فرمود "برعکس نگاه و خواسته دشمن عمل کنید".

 

 نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله ادامه داد: جوان امروز ما اگر با ایمان تر، شجاع تر و با روحیه شهادت طلبی بالاتر از دیروز نباشد، کمتر نیست و امروز در صحنه ایستاده و از روحیه انقلابی خود دفاع می کند و نمونه بارز این جوان شهدای ما هستند.


حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه دشمن در آستانه هر انتخاباتی می گوید ملت به شورای نگهبان اعتماد ندارد و مردم در انتخابات شرکت نخواهند کرد، گفت: دشمنان و مستکبران غلط می کنند برای ملت ما تصمیم می گیرند ملت ما طرح دشمن را می شناسد و از مواضع و آرمان ها و خط امام و انقلاب دفاع می کند و پرشورتر از گدشته در ۲۸ خرداد حماسه ای دیگر خلق خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه ملت ایران همان ملت سال های گذشته است، اذعان کرد: دشمن ملت ایران را نشناخته و بدانند ملت ایران  پای آرمان های خود ایستاده و  گلزار شهدای ما تاریخ یک مکتب زندگی ماست.

 

حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه ملت ایران را در راهپیمایی روز قدس و در پای صندوق های رای و در میدان جهاد اصغر باید شناخت، افزود:  تا ما زنده ایم اجازه نخواهیم داد دشمنان بر کشور ما حکومت کنند و جوان ایرانی جوان آمریکایی و اروپایی نیست که از مرگ بترسد زنان و مردان ایران ما التماس می کنند شهید شدند و این نعمتی است که ملت ایران در پرتو رهبری امام راحل و رهبری مقام معظم رهبری در وجود خود ایجاد گردد است.

 

وی با تاکید بر اینکه در میدان مبارزه با دشمنان باید محکم بایستیم، خاطرنشان کرد: کسانی که خالصانه برای خدا جهاد کنند و خدا وعده می دهد کسی که در مسیر جهاد با دشمن درون و بیرون مبارزه می کند دست او را گرفته و الگو می شود.

 

 

کد خبر 1060930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha