باغ فرهنگ فرصت باور به هویت ایرانی و اسلامی است

حداد عادل با اشاره به اهمیت فرهنگ غنی ملت ایران گفت: باغ فرهنگ فرصت باور به هویت ایرانی و اسلامی ایرانیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « غلامعلی حداد عادل» با حضور در آئین افتتاح باغ فرهنگ ایرانی و یونسکو در کرج که شامگاه گذشته ۶ خرداد برگزار شد گفت: باغ فرهنگ فرصت باور به هویت ایرانی و اسلامی ایرانیان است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: یکی از راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی توجه به هویت اسلامی ایرانی است به ویژه آنکه در انتخابات سال ۱۴۰۰ این همبستگی و باور به حفظ نظام اسلامی در قالب حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی معنا پیدا می کند.

 

وی اظهار کرد: استکبار جهانی و دشمنان ایران اسلامی در جریان این انتخابات به امت واحده ایران که از اقوام مختلف هستند به واسطه حضور همه جانبه در انتخابات می رسند.

 

وی عنوان کرد: باغ فرهنگ به عنوان یک تعادل میان ایرانی بودن و جهانی شدن است که همین امر می تواند میزان جایگاه فرهنگ ایرانیان است.

 

حداد عادل بیان کرد: تنوع متعدد آئین ها، رسوم و قومیت ها در میان ایرانیان زمینه توجه بیشتر به هویت ایرانی و اسلامی است مطلبی که آموزش و پرورش در قالب توجه به دانش آموزان باید نسبت به آن توجه داشته باشد. 

 

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بیان کرد: برای دانش آموزان و اولیاء آنان سفر به تمام ایران امکان ندارد ولی به واسطه این باغ فرهنگ فرصت تبیین و معرفی آثار فرهنگی و قومی وجود دارد. 

 

حداد عادل خاطرنشان کرد: توجه به باغ فرهنگی که در کرج احداث شده است فرصتی است برای تحکیم هویت ملی ما ایرانی ها که هر آنچه به این هویت توجه شود دلبستگی مان به این مرز و بوم بیشتر می شود. 

 

 

کد خبر 1060982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha