صادرات صنایع‌دستی ایران با وجود تحریم‌ها روند صعودی دارد

مونسان توجه ویژه وزارتخانه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به مناطقی که ثبت جهانی شده‌اند را مورد تاکید قرار داد و گفت: میزان صادرات صنایع‌دستی ایران با وجود تحریم‌ها همچنان روند صعودی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر، «علی اصغر مونسان» امروز(جمعه، 7 خرداد) در بندبن قاسم‌آباد چابکسر و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان صادرات صنایع‌دستی ایران با وجود تحریم‌ها بسیار خوب بوده است و بنا به آمارهای ما همچنان روند صعودی دارد.

 

وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان گیلان عنوان کرد: ثبت جهانی قاسم‌آباد اتفاق بسیار خوب و مبارکی است که قطعا آثار و برکات بسیار خوبی را برای کشور و استان گیلان به دنبال دارد.

 

مونسان کمک به فروش هر چه بیشتر محصولات و صنایع‌دستی قاسم‌آباد را از جمله آثار و تبعات مثبت ثبت جهانی این منطقه اعلام کرد و افزود: این موضوع و مکان‌هایی که ثبت جهانی می‌شوند از این به بعد هم در صدر برنامه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قرار خواهد گرفت.

 

وی توجه ویژه وزارتخانه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به مناطقی که ثبت جهانی شده‌اند را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: احداث  یک نمایشگاه و فروشگاه برای محصولات و صنایع‌دستی درخواستی است که حتما تحقق آن و تامین بودجه و زمین برای این کار را در دستور کار قرار می‌دهیم.

 

وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه در حوزه صنایع‌دستی کشور اتفاقات خیلی خوبی رخ داده است ابراز داشت: میزان فروش صنایع‌دستی کشورمان به سرعت در حال افزایش است و صادرات ما در این بخش و با وجود تحریم‌های سخت همچنان روند خیلی خوبی داشته است.

 

مونسان کمک و همراهی همه متولیان و دست‌اندرکاران برای پررنگ‌تر شدن سهم کشورمان در بازارهای جهانی و فروش هر چه بیشتر صنایع‌دستی ایران را مورد تاکید قرار داد و گفت: رونق صنایع‌دستی علاوه بر بحث صادرات و ارزآوری به اشتغالزایی، معیشت خانواده‌ها و اقتصاد آنان هم کمک شایان توجهی می‌کند.

 

وی صنایع‌دستی را مصداق بارز اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت‌های داخلی دانست و خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های درونی کشور برای رشد و توسعه استفاده کنیم که حوزه صنایع‌دستی در اینجا از پتانسیل و ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است.

 

کد خبر 1060996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha