از ۲ طرح تحقیقاتی بندری با حضور وزیر میراث فرهنگی رونمایی شد

از دو طرح تحقیقاتی بندری در بندر تفریحی و گردشگری چمخاله با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، «علی اصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صبح امروز(جمعه، ۷ خرداد) از روند ساخت بندر تفریحی گردشگری چمخاله بازدید کرد و برای جذب سرمایه گذار و حمایت هیئت دولت از ساخت و خرید قایق‌های تفریحی، مسافری دریایی - تفریحی داخلی و خارجی قول مساعد داد.    

 

«حمیدرضا آبایی» در حاشیه این بازدید در خصوص دو طرحی که با حضور وزیر میراث فرهنگی از آن رونمایی شد، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با استفاده از توان دانشگاه تربیت مدرس سند جامع بنادر و دریانوردی را با بهره گیری از اسناد، مدارک، مستندات موجود براساس عکس ها و شواهد در زمینه موقعیت بنادر گیلان در دریای کاسپین را مورد بررسی قرار داد.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اسناد مهم یافت شده در این تحقیقات، اظهار داشت: براساس تحقیقات و مصاحبه های میدانی  وضعیت بنادر در سده های قبل مورد ارزیابی قرار گرفت و در نتیجه این تحقیقات مشخص شد بندرانزلی با 300 سال قدمت از پررونق ترین بنادر حاشیه خزر بوده که داد و ستد و تجارت از این بندر انجام می شد.

 

وی طرح بعدی را بررسی سند تاریخی قایق مغروق کشف شده در قرق تالش عنوان کرد و افزود: عملیات تحقیقاتی بر این میراث فرهنگی بندری و دریانوردی صورت پذیرفت و طبق این سند تاریخی بهره برداری از مواهب دریا در استان گیلان مورد تایید قرار گرفت.  

 

وی با دعوت از سرمایه گذاران برای توسعه صنعت گردشگری دریانوردی گفت: دولت تاکنون حدود 50 میلیارد تومان برای توسعه زیر ساختها در بندر تفریحی گردشگری چمخاله سرمایه گذاری کرده و در حال حاضر دو فاز از سه فازاصلی این مجموعه به اتمام رسیده است.

 

آبایی تصریح کرد: ایجاد 300 متر جاده سنگی برای رسیدن به پل و عرشه  ، ساخت موج شکن در عمق پنج متری با در نظر گرفتن وضعیت جریان گردش آب دریا و مسائل محیط زیستی، ایجاد دو دستک موج شکن در فاصله 400 متری از ساحل برای استحصال دو هکتار و ساخت حوضچه چهار هکتاری برای ورزشهای آبی ، دریایی و قایقرانی و سایر تفریحات دریایی از جمله اقدامات انجام شده در بندرچمخاله است.

 

وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم برای ایجاد زیر ساخت ها و شرایط هتلینگ و پذیرایی از مهمانها زمینه لازم ر برای توسعه صنعت گردشگری دریایی فراهم کنیم، خاطر نشان کرد: می بایست صنعت گردشگری بر سایر ظرفیت های استان گیلان اضافه شود.

کد خبر 1060997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha