همایش ملی «جلوه های هنر و معماری مکتب زند و قاجار شیراز» در مهرماه برگزار خواهد شد

ورشویی گفت: همایش ملی «جلوه های هنر و معماری مکتب زند و قاجار شیراز»۲۸ و ۲۹ مهر با مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «هادی ورشویی»، امروز (جمعه 7 خرداد) در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به همایش ملی «جلوه های هنر و معماری مکتب زند و قاجار شیراز» گفت: این همایش به همت موسسه فرهنگی هنری «نواآفرین سرور مهر» با مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در شیراز برگزار خواهد شد.

رئیس گروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: همایش ملی «جلوه های هنر و معماری مکتب زند و قاجار شیراز» 28 و 29 مهر برگزار می شود و آئین رونمایی آن 12 خرداد خواهد شد.

وی اضافه کرد: همایش شامل 2 بخش پژوهشی و مسابقه برگزار می شود و بخش مسابقه، در حوزه طراحی گرافیک محیطی، المان های شهری و طراحی دست آزاد و اسکیس خواهد بود.

ورشویی اعلام کرد: همایش با همکاری دانشگاه شیراز در بخش کمیته علمی و داوری و پایگاه جهان اسلام برای اخذ اعتبار علمی به سرانجام رسیده است و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس و شهرداری شیراز از آن حمایت هایی دارند و دانشگاه هنر شیراز، موسسه عالی «ارم»، دانشکده فنی و ... نیز حمایت های معنوی خود را اعلام کرده اند.

وی با اشاره به مکتب خاص نگارگری دوران زند و قاجار گفت: نشانه شناسی و زیبایی شناسی نقوش دوران زند و قاجار، مطالعه، شناخت و معرفی هنرها و سبک های هنری دوران زند و قاجار شیراز، تعامل هنر و ادبیات در دوران زند و قاجار، رویکرد تطبیقی هنر و معماری معاصر با دوران زند و قاجار و ... در این همایش مورد توجه قرار دارد.

رئیس گروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام کرد: مکاتبات، ثبت نام و ارسال مقالات از طریق سایت conf.navaafarin.com انجام می شود.

کد خبر 1061002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha