مسئله مشارکت سیاسی یک تکلیف بزرگ اجتماعی است

آیت الله علم الهدی گفت:یکی از تکالیف بزرگ اجتماعی ما مسئله مشارکت سیاسی است که یک تکلیف است و صرفاً یک حق نیست که اگر کسی خواست استفاده کند و اگر کسی خواست استفاده نکند، در نگاه اسلامی، مشارکت سیاسی یک تکلیف است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله «سیداحمد علم‌ الهدی» امروز(۷ خرداد) در خطبه‌ های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی با اشاره به اینکه انقلاب مقدس ما یک انقلاب اسلامی و دینی است، گفت: نظام ما برآمده و مولود از این انقلاب است و لذا در همه تکالیف و مسائل اجتماعی و سیاسی ما دخالت دارد و تمام حرکات و برنامه‌ هایی که صورت می‌دهیم در عرصه انقلاب و سیاست نظام باید مستند به دستورات دینی و اسناد مذهبی باشد.

 

امام جمعه مشهد بیان کرد: نمی‌توانیم در عرصه نظام دین را به حاشیه ببریم و براساس سلیقه و پسند خود عمل کنیم، وظیفه ما وظیفه دینی است و در این نظام مقدس برآمده از انقلاب اسلامی افراد جامعه ما مکلف هستند که تمام فعالیت‌های اجتماعی- سیاسی خود را مبتنی بر مبانی دینی کنند.

 

آیت الله علم‌الهدی اظهار داشت: یکی از تکالیف بزرگ اجتماعی ما مسئله مشارکت سیاسی است که یک تکلیف است و صرفاً یک حق نیست که اگر کسی خواست استفاده کند و کسی خواست استفاده نکند، در اندیشه لیبرال دموکراسی مشارکت سیاسی اما حق است که هر کس خواست استفاده می‌کند اما در نگاه اسلامی، مشارکت سیاسی یک تکلیف است.

 

وی افزود: اینهایی که یک کلام بنده را می‌گیرند و در فضای مجازی شروع به استهزاء می‌کنند اگر مرد هستند دلیل بنده را بگیرند و در مقابل آن حرف بزنند؛ حرف بنده نیست؛ فرمایش رسول الله است، ایشان می‌فرمایند به فکر مسائل اجتماعی و سیاسی مسلمانان نباشید؛ مسلمان نیستید تا چه برسد به آن قلم شکسته ‌ای که به مردم می‌گوید در انتخابات شرکت نکنید.

 

امام جمعه مشهد تاکید کرد: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند شرکت در انتخابات واجب است؛ مستند این فتوا حدیث پیامبر است که مشارکت سیاسی را تکلیف عنوان کرده‌اند، بی دین هرچه می‌خواهد بگوید، آدمی که مزدور آمریکا و رسانه صهیونیستی است هرچه می‌خواهد بگوید اما شما مسلمان هستید.

 

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: دشمنان ما نیز همین را می‌خواهند که شما برای خودتان تصمیم نگیرید و آنها برای شما تصمیم بگیرند، آمریکا نماینده معین کرده که با انقلابیون یمن صحبت کند و اول حرفی که گفته این است که هرچه آنها می‌گویند قبول کند، این استکبار و تحکم است، آنها می‌خواهند شما شرکت نکنید تا برایتان رئیس جمهور تعیین کنند.

 

وی افزود: شورای نگهبان یک نهاد قانونی است و برحسب شورای نگهبان قانون اساسی است و شورای نگهبان مصلحت نیست و باید از قانون اساسی دفاع کند، احراز صلاحیت به معنای تعیین صلاحیت نیست، اگر بنا شد شورای نگهبان صلاحیت کسی را احراز نکرد دلیل بر این نیست که او صالح نیست.

 

امام جمعه مشهد ادامه داد: احراز صلاحیت باید مبتنی بر یک سلسله اطلاعات رسیده از ناحیه مراجع و دستگاه‌های رسمی کشور باشد، ۶ دستگاه قوه قضائیه و دیوان محاسبات و کمیسیون اصل ۹۰ و وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی در این زمینه اطلاعات خود را در اختیار شورای نگهبان قرار می‌دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اعتراضات اخیر به شورای نگهبان یک عده اعتراضات دلسوزانه است، یک عده مردم دلسوزی دارند و گلایه کرده‌اند اما تکلیف شورای نگهبان این نیست، یک عده‌ای که اعتراض کرده‌اند اینها همدست دانسته یا نادانسته دشمن هستند و همصدای با دشمن شده‌اند زیرا سعی دشمن این است که یا جمهوریت و یا اسلامیت را از میان ببرد.

کد خبر 1061015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha