شکوه انتخابات و تاثیرات ملی و بین المللی

نتایج اثربخش ملی و بین المللی کشور از پس شکوه و حضور حداکثری در انتخابات متاثر می شود.

خبرگزاری شبستان اصفهان: انتخابات، فرآیند نام آشنا که در مملکت و جوامع مختلف بشری رقم می خورد و یکی از شاخصه های پر امتیاز و قابل توجه برای نمایش دموکراسی است.

 

این اتفاق بزرگ فرصتی برای دست یابی به اهداف بزرگ و موثری در یک مملکت و عرصه بین الملل است که بی توجهی به آن موجب کاهش اثرپذیری خواهد بود.

 

در کشور و جوامع مختلف مسئولان سیاسی بر حضور و مشارکت حداکثری تلاش دارند و آن دسته از جوامع که مردم نسبت به موضوع کشورشان نگاه ویژه و راهبردی دارند انتخابات را فرصتی برای نمایش این عشق و علاقه می دانند.

 

انتخابات اخیر سوریه یکی از اتفاقات مهم بین المللی است که دشمنان هرچقدر تلاش کردند که حکومت بشار اسد را تمام کنند اما ملیت مردم آن کشور این فرصت را از دشمن گرفت.

 

کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی که بر پایه حضور مردم و دموکراسی شکل گرفته و به صورت میانگین هر دو سال یکبار یک انتخابات را تجربه کرده امسال نیز یکی از مهمترین رقابت ها و صحنه های انتخاباتی را تجربه خواهد کرد.

 

نتایج اثربخش ملی و بین المللی کشور در آینده از پس شکوه و حضور حداکثری در انتخابات متاثر می شود و 28 خردادماه جلوه ای دیگر از حماسه ملی خواهد بود.

 

دستاوردهای بین المللی آن در حمایت از حق و حقوق ملت ایران مهم و از طرفی نیز حایز اهمیت است و از جنبه دیگر نیز این موضوع در داخل نیز شرایط خدمت گذاری را تسهیل می کند.

 

*اثرگذاری بین المللی انتخابات در کشور

 

معاون سیاسی عقیدتی سیاسی پدافند هوایی ارتش گفت: حضور حداکثری در انتخابات کشور فرصت های زیادی را در عرصه بین الملل ایجاد می کند.

 

حجت الاسلام «حسن پرورش عمارت» درباره نقش بین المللی مشارکت حداکثری انتخابات افزود: حضور مردم در این عرصه فرصت های زیادی را برای مسئولان به منظور پیگیری حق و حقوق کشور فراهم می کند.

 

وی افزود: دشمن که به دنبال تضعیف نظام در عرصه بین الملل است انتخابات را فرصتی برای این موضوع کرده ولی حضور مردم بهترین پاسخ را به دشمنان می دهد.

 

*عزت ملی با حضور در انتخابات

 

یکی از شاخصه های مهم حضور در انتخابات و مشارکت بالا عزت ملی است که در بین مردم ایجاد و افتخار آن برای آحاد ملت است و مسوول منتخب خدمت گذاری بیشتر به مردم را برای خود ضروری می داند.

 

رزمنده دوران دفاع مقدس که از مقاومت و تحمل سختی ها سخن می گفت، برای حضور در انتخابات تاکید کرد و اظهارداشت:  شرایط سخت امروز جنگ اقتصادی هم با مقاومت و ایستادگی رفع می شود و افتخار آن برای مردم می ماند.

 

»کریم نصر اصفهان» افزود: تحمل سختی ها و با اخلاص قادر به حماسه آفرینی و دستیابی به اهداف کلان کشور خواهد بود و نباید صحنه ها خالی شود.

 

*مشارکت انتخاباتی نیازمند اخلاق نامزدها

 

یکی از موضوعات مهم برای افزایش مشارکت در انتخابات رعایت اخلاق برای ایجاد امیدواری در بین مردم است و نباید به قول امام جمعه اصفهان همدیگر را تخریب کنند.

 

آیت الله سید »یوسف طباطبایی نژاد» پیرامون این موضوع مهم به نامزدهای انتخاباتی گفت: برنامه های خود را به جای تخریب دیگران ارائه بدهید.

 

امام جمعه گلپایگان نیز به این موضوع اشاره کرد و اظهارداشت:  دلیل دلسردی بخشی از مردم تحقق نیافتن وعده ها است و اگر : هنگامی که مردم، شخص صادق الوعده، کار آمد و حلال مشکلات مردم را ببینند، همراهی می کنند و مشارکت ها افزایش می یابد.

 

حجت الاسلام «محمد تقی کرامتی» ادامه داد: انتخابات برای مردم است و وظیفه مردم، شرکت در آن است و کسی حق ندارد مردم را از حضور در آن منع کند.

کد خبر 1061086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha